Το
περιοδικό διατίθεται δωρεάν. Πληροφορίες και
εγγραφές στο eremus@ionio.gr
Πίνακας
Περιεχομένων Τευχών 1 έως 21-22
(Όλα
τα τεύχη διατίθενται και σε ψηφιακή
μορφή. Ακολουθείστε τον σχετικό
σύνδεσμο)
Τεύχος
1 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2008)
- Της
Σύνταξης, σ. 3
- Στέλλα
Κουρμπανά, «Τα θεατρικά περιοδικά
και η μουσική πραγματικότητα στην
Αθήνα του 19ου αιώνα», σσ. 4-13
- Ανδρομάχη
Μπάτζιου, «Η φωνασκία στην Αρχαία
Ελλάδα», σσ. 14-17
- Κώστας
Καρδάμης, «Ο Διονύσιος Ροδοθεάτος
και τα συμφωνικά έργα του», σσ. 18-23
- Χάρης
Ξανθουδάκης, «Ελληνική μουσική
ορολογία. Συμπληρωματικά για το ‘Φλάουτο’»,
σσ. 24-25
- «‘Σε
ποίηση Σολωμού και μουσική Μάντζαρου’:
Επετειακή συναυλία στην Ακαδημία
Αθηνών», σσ. 26-28
Τεύχος
2 (Ιανουάριος-Απρίλιος
2009)
- Της
Σύνταξης, σ. 2
- Κώστας
Καρδάμης, «‘Η συλλογή οπού αυτός ο
Κύριος Μπεργγρεέν προσπαθεί να κάμη’:
Ένας Δανός καταγράφει τη μουσική της
Ελλάδας», σσ. 3-11
- Στέλλα
Κουρμπανά, «Η Μουσική Εφημερίς (1893-1896)
και η άγνωστη ιστορία της», σσ. 12-24
- Αλέξανδρος
Χαρκιολάκης, «Για το χαμό της μάνας:
Ένα πρωτόλειο έργο του Αλέκου Ξένου»,
σσ. 25-35
- Χάρης
Ξανθουδάκης, «Ελληνική μουσική
ορολογία. Ονοματοθεσία των μουσικών
οργάνων και αναγνωρισιμότητα: Οι
επιλογές του Παναγιώτη Γριτσάνη», σσ.
36-39
Τεύχος
3 (Μάιος-Αύγουστος
2009)
- Της
Σύνταξης, σ. 2
- Διονύσης
Μουσμούτης, «Η σοπράνο Avonia Bonney στη
θεατρική σκηνή της Ζακύνθου», σσ. 3-8
- Στέλλα
Κουρμπανά, «‘Κι εγώ θα ήμην ευτυχής
να συνεργασθώ μεθ’υμών εις
ελληνικόν μελόδραμα’: Μια άγνωστη
επιστολή του Σπύρου Φιλίσκου Σαμάρα
προς τον Αλέξανδρο Ρίζο Ραγκαβή», σσ.
9-17
- Νικόλαος
Μάμαλης, «Η μουσική του Δημήτρη
Μητρόπουλου για τον Ιππόλυτο και
το υλικό της στο Αρχείο του Εθνικού
Θεάτρου», σσ. 18-28
- Χάρης
Ξανθουδάκης, «Ελληνική μουσική
ορολογία. Οι ασματικές πρακτικές
στην κρητική διάλεκτο της πρώιμης
Αναγέννησης: Το μουσικό λεξιλόγιο
του Στέφανου Σαχλίκη», σσ. 29-33
- Αλέξιος
Γ.Κ. Σαββίδης, «In memoriam: Γιάννης Γερ.
Βατικιώτης (1924-2002)», σσ. 34-35
- Επίλεκτα,
σσ. 36-38
Τεύχος
4 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος
2009)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2-3
-
Κώστας
Καρδάμης, «Νέες ειδήσεις για τον Ιωάννη
Αριστείδη και τη διδασκαλία της
μουσικής στην Ιόνιο Ακαδημία», σσ. 4-19
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Του Κουτρούλη ο γάμος
του Α. Ρ. Ραγκαβή και ‘το αληθές
ελληνικόν μελόδραμα’», σσ. 20-33
-
Μάρκος
Δραγούμης, «Τεκμήριο: Επιστολή του Egon
Wellesz στον Κωνσταντίνο Ψάχο», σσ. 34-37
-
Έλλη
Γλαρού, «Ελληνική μουσική ορολογία.
Κατάλογος μουσικών όρων από το Λεξικόν
Αγγλοελληνικόν του Γεωργίου
Πολυμέρη», σσ. 38-47
Τεύχος
5 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2010)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, «Ο Μητρόπουλος στο
Βερολίνο», σσ. 3-16
-
Κωστής
Ζουλιάτης, «Γιάννης Χρήστου, Τ. S. Eliot, Peter
Du Sautoy: Επτά επιστολές για τα Έξι
Τραγούδια», σσ. 17-26
-
Κώνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης, «Το κτίριο του Θεάτρου
Αθηνών», σσ. 27-41
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Ελληνική μουσική ορολογία.
Αποβλητέες μουσικές λέξεις στο Λεξικόν
της καθ’ημάς ελληνικής διαλέκτου
του Σκαρλάτου Δ. Βυζάντιου (1835)», σσ. 42-47
Τεύχος
6 (Μάιος-Αύγουστος 2010)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Μια άγνωστη επιστολή του
Bourgault-Ducoudray», σσ. 3-9
-
Κώστας
Μπουρναζάκης, «Ένα γράμμα του Δημήτρη
Μητρόπουλου στην Εύα Πάλμερ Σικελιανού»,
σσ. 10-12
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, «Μητρόπουλος και
Σικελιανός», σσ. 13-28
-
Ανδρέας
Γεωργοτάς, «Αναλυτική προσέγγιση στο
έργο του Θόδωρου Αντωνίου For viola and piano
(1994)», σσ. 29-35
-
Αλέξανδρος
Φιλαδελφεύς, «Ελληνική μουσική
ορολογία: Μήστωρ αντί του γαλλικού Maître,
του ιταλικού Maestro, του γερμανικού Meister,
κλπ», σ. 36
-
Επίλεκτα,
σσ. 39
Τεύχος
7 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2010)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης, «Οι παραστάσεις της όπερας
στο Ναύπλιο κατά την οθωνική περίοδο»,
σσ. 3-11
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, «Εργογραφικό επίμετρο για
τον Δημήτρη Μητρόπουλο», σσ. 12-19
-
Πέτρος
Ανδριώτης, «Ο συνθέτης Γιάννης Α.
Παπαϊωάννου μέσα από τη διδασκαλία του»,
σσ. 20-35
-
Έλλη
Γλαρού, «Ελληνική μουσική ορολογία.
Κατάλογος μουσικών όρων από το Λεξικόν
Αγγλοελληνικόν του Γεωργίου
Πολυμέρη: Συμπλήρωμα», σσ. 36-37
-
Επίλεκτα,
σσ 38-39
Τεύχος
8 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2011)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Heinrich Schenker, «Το
πανηγύρι του Sonzogno στη Βιέννη»,
Επιμέλεια-Σχολιασμός: Πάνος
Βλαγκόπουλος, σσ. 3-6
-
«Ο Franck
Choisy για τον Camille Stamaty», Επιμέλεια-Σχολιασμός:
Κώστας Καρδάμης, σσ. 7-14
-
Γ.Ν. Ζωγραφάκης, «Ferencz
Liszt»,
σσ. 15-16
-
Έλλη
Γλαρού, «Ελληνική μουσική ορολογία.
Καταγραφή μουσικών όρων από το Λεξικόν
της Αγγλικής και Γραικικής Γλώσσης
(1827) και το A Modern Greek and English Lexicon (1837)
του Isaac Lowdes», σσ. 17-34
-
«Φιλαρμονική
Εταιρεία Κερκύρας: Μουσείο Μουσικής 'Νικόλαος
Χαλικιόπουλος Μάντζαρος'», σσ. 35-39
-
Δημήτρης Μαραγκόπουλος, «Ο
Γιάννης Μέτσης και η ελληνική μουσική:
Μια προσωπική μαρτυρία»,
σσ. 40-43
Τεύχος
9 (Μάιος-Αύγουστος 2011)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Αγαμέμνων
Τσελίκας, «Τα ελληνικά χειρόγραφα
εκκλησιαστικής μουσικής», σσ. 3-8
-
Διονύσης Μουσμούτης, «Φιλαρμονική
Εταιρεία Ζακύνθου», σσ. 9-18
-
Άρης
Γαρουφαλής - Χάρης Ξανθουδάκης, «Αρχειακά
τεκμήρια του Ωδείου Αθηνών για τον
Σπύρο Σαμάρα», σσ. 19-33
-
Δημήτρης Μαγκριώτης, «Violoncello:
Η απόδοση του όρου στην ελληνική γλώσσα,
μέσα από την καταγραφή του στα λεξικά
του 19ου αιώνα», σσ. 34-41
-
Επίλεκτα, σ. 42
Τεύχος
10 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2011)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Κώστας
Καρδάμης, «Δύο μουσικοκριτικά
κείμενα του Schumann για τον Camille Stamaty», σσ.
3-10
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Ο
νεαρός Σαμάρας στην Αθήνα», σσ. 11-18
-
Ελευθερία
Δαλεζίου, «Ο
συνθέτης Δημήτριος Λάλας και ο Μακεδονικός
Παιάν: Δύο ανέκδοτες επιστολές από
το Αρχείο Ίωνος Δραγούμη στη
Γεννάδειο Βιβλιοθήκη», σσ. 19-25
-
Λουίζα
Χ. Φλώρου, «Ο
Αντίοχος Ευαγγελάτος και η ίδρυση,
συγκρότηση και διεύθυνση νέων
ορχηστρικών συνόλων», σσ. 27-34
-
Ελληνική
Μουσική Ορολογία: «Ιωάννης
Ισιδωρίδης, Παιανίζω»,
σσ. 35-37
-
Επίλεκτα,
σ. 38
Τεύχος
11 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2012)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Ο
Γεώργιος Βιζυηνός και η μουσική», σσ.
3-19
-
Μάρκος
Φ. Δραγούμης, «Η
έρευνα της βυζαντινής μουσικής στη
Δύση. Τα 80 χρόνια από την ίδρυση των Monumenta
Musicae Byzantinae», σσ. 21-26
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, «Μητρόπουλος
και Stravinsky», σσ. 27-40
-
Πάνος
Βλαγκόπουλος, «Χρήστου:
Τα υλικά του μύθου και οι πραγματικές
επιρροές», σσ. 41-44
-
Τα
αρχεία του Frank Choisy: Κωνσταντίνα
Σταματογιαννάκη, «To
Αρχείο Frank Choisy στο Ε.Λ.Ι.Α. / Μ.Ι.Ε.Τ.», σσ.
45-49
-
Τα
αρχεία του Frank Choisy: Αλέξανδρος
Χαρκιολάκης, «Έργα
με ελληνικά θέματα από το Αρχείο Frank
Choisy στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη
της Ελλάδος 'Λίλιαν Βουδούρη'», σσ. 50-55
Τεύχος
12 (Μάιος-Αύγουστος 2012)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Ναυσικά
Τσιμά, «'Η
δύναμη βρίσκεται στα χέρια σου'. Το
σκιαγράφημα μίας κιθάρας και η
ερμηνεία του ως πίνακας», σσ. 3-12
-
Κώστας
Καρδάμης, «Η
Anna Winter του Σπυρίδωνος Ξύνδα: Η
πρώτη οπερατική διασκευή των Τριών
Σωματοφυλάκων του Αλέξανδρου
Δουμά», σσ. 13-32
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Ελληνική
Μουσική Ορολογία. Μουσικοί όροι στο Επίτομον
Λεξικόν της Γαλλικής Γλώσσης (1846)
του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου»,
σσ. 33-42
Τεύχος
13 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2012)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης, «Η
πολυετής δραστηριότητα του Ιταλού
μουσικού Francesco Zecchini στον ελλαδικό
χώρο (1849-1865)», σσ. 3-14
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Τρία
μουσικά χειρόγραφα στο Αρχείο του
Άγγελου Βλάχου», σσ.15-31
-
Ανδρέας
Γεωργοτάς, «Από
το θάνατο του Μανώλη Καλομοίρη στη
Μεταπολίτευση: Μια κρίσιμη μουσική
δεκαπενταετία», σσ. 33-41
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, «'Σουπράναι',
'νόται' και 'μοδουλατσιόναι' στο
αρχαΐζον ιδίωμα ενός Έλληνα εμπόρου
των πρώτων οθωνικών χρόνων», σσ. 42-43
Τεύχος
14 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2013)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Γιάννης
Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)»
Μέρος Α΄, σσ. 3-16
-
Ν.
Μηλιαρέσης, «Ιδιαιτέρα
ανταπόκρισις Νέας Εφημερίδος: Οθέλλος
Ιωσήφ Βέρδη, στίχοι Α. Βοΐτου», σσ.17-18
-
Γεώργιος
Ν. Καλλισπέρης, «Εν
Bayreuth: Ο Parsifal εν τω θεάτρω του Wagner», σσ.
19-22
-
«Από
το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Μια
επιστολής του Σπ. Ροδοθεάτου στον Μ.
Ρενιέρη»,
σ. 23
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Μουσικοί
όροι στο Ελληνογαλλικόν Λεξικόν
του Άγγελου Βλάχου (1871/1897)», σσ. 24-37
-
Επίλεκτα:
Μάνος
Χαριτάτος, Μιχάλης
Αδάμης, Άρης Γαρουφαλής, σ. 38
Τεύχος
15 (Μάιος-Αύγουστος 2013)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Γιάννης
Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)»
Μέρος Β΄, σσ. 3-17
-
Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης, «Πρεμιέρες
και παραγωγές οπερών του Giuseppe Verdi από
ιταλικούς επαγγελματικούς θιάσους
στα οπερατικά κέντρα του ελληνόφωνου
χώρου την πρώτη τριακονταπενταετία
(1844-45 έως 1879-80)», σσ. 18-24
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Ο
Άγγελος Βλάχος και η μουσική», σσ. 25-36
-
Ελληνική
Μουσική Ορολογία: «Πρώιμη
ελληνική απόδοση των φωνητικών τύπων»,
σσ. 37-39
Τεύχος
16 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2013)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Γιάννης
Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)»
Μέρος Γ΄, σσ. 3-8
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Ο
Lohengrin και η πρώτη παράσταση
βαγκνερικού έργου στην Ελλάδα»,
σσ. 9-22
-
Χρήστος
Ηλ. Κολοβός, «Ένα
άγνωστο έργο για πιάνο του Δημήτρη
Μητρόπουλου», σσ. 23-24
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, «Αθυσαύριστα
τεκμήρια για τον Δημήτρη Μητρόπουλο
από το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών», σσ.
25-39
Τεύχος
17 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2014)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Γιάννης
Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)»
Μέρος Δ΄, σσ. 3-9
-
Κώστας
Καρδάμης, «Κέρκυρα,
Θέατρο San Giacomo, 4 Απριλίου 1848: Ένα 'πολιτικόν
γεύμα', πέντε όπερες, τρεις ύμνοι και
πέντε προπόσεις»,
σσ. 10-15
-
Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης,
«Η όπερα Matilde d' Inghilterra του Francesco
Zecchini και η παγκόσμια πρώτη της στο
Θέατρο Αθηνών (1858)», σσ. 16-29
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Από
το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Ένα
αυτόγραφο του Saint-Saëns»,
σσ. 30-32
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, Ελληνική
Μουσική Ορολογία: «Konzertstück:
Κομμάτι κοντσέρτου ή Κομμάτι
συναυλίας;», σσ.
33-39
Τεύχος
18-19 (Μάιος-Δεκέμβριος 2014).
«Αφιέρωμα
στα Επτάνησα»
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Κώστας
Καρδάμης, «"Ερχόντουν
η μουζική της φιλαρμονικής μέσα εις
ένα μπατέλο": Μουσική και πολιτική
στην Κέρκυρα του 1850», σσ. 3-23
-
Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης, «Παραστασιολόγιο
οπερών που αναβιβάσθηκαν στα θέατρα
των Επτανήσων από ιταλικούς
επαγγελματικούς θιάσους τον 19ο αιώνα
(1820-1900)»,
σσ. 24-41
-
Στέλλα
Κουρμπανά,
«Η Flora Mirabilis στην Alessandria της
Ιταλίας (1888) και το νέο ντουέτο της
τρίτης πράξης», σσ. 42-49
-
Λουίζα
Φλώρου, «Ο
Αντίοχος Ευαγγελάτος και οι όπερες
του Μότσαρτ»,
σσ. 50-55
-
Τατιάνα
Παπαστοΐτση, «Από
το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Η
εύρεση του σπαρτίτου της λανθάνουσας
όπερας Ανδρονίκη του
Αλέξανδρου Γκρεκ», σσ.
56-59
-
Χάρης
Ξανθουδάκης, Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης,
Στέλλα Κουρμπανά, «Σπύρος
Σαμάρας (1861-1917). Ο μεγάλος αδικημένος
της έντεχνης ελληνικής μουσικής:
Αναπόφευκτες προσθήκες και
διορθώσεις», σσ. 60-78
Τεύχος
20 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2015)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Θεόδωρος
Κίτσος, «Giandominico
Martoretta, "O πόθος εις δύο χείλη
κουρελλένα" (1554): Το πρώτο έργο
έντεχνης δυτικής μουσικής σε
νεοελληνικό ποιητικό κείμενο», σσ. 3-15
-
Κωνσταντίνος
Γ. Σαμπάνης, «Το
καταστροφικό ταξίδι του άτυχου
ιταλικού θιάσου όπερας και μπαλέτου
του θεάτρου "Απόλλων" Πατρών το
1873»,
σσ. 16-21
-
Νικόλαος
Ι.-Γ. Βάλσαμος,
«Μια πιθανή έκδοση έργων
εκκλησιαστικής μουσικής του
Θεμιστοκλέους Πολυκράτους που δεν
πραγματοποιήθηκε», σσ. 22-37
-
Αλέξανδρος
Χαρκιολάκης, «Από
το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Οι
άγνωστοι Ελληνικοί Χοροί του
Μίκη Θεοδωράκη», σ. 38
Τεύχος
21-22 (Μάιος-Δεκέμβριος 2015)
-
Της
Σύνταξης, σ. 2
-
Δημήτρης
Μπρόβας, «Τα
έργα του Ν.Χ. Μάντζαρου για το θέατρο
'San Giacomo' (1815-1827): μια περιήγηση», σσ. 3-11
-
Κώστας
Καρδάμης, «Περί
της ίδρυσης και περί την ίδρυση της
Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας:
Αστικοί μύθοι και ιστορικές
πραγματικότητες», σσ. 12-27
-
Κώστας
Ζερβόπουλος, «Οι
μελοποιήσεις του σολωμικού Ύμνου
εις την Ελευθερίαν από τον Ν.Χ.
Μάντζαρο και η καθιέρωση του
ελληνικού Εθνικού Ύμνου», σσ. 28-38
-
Μάκης
Μαρτίνης, «'Μια
συναυλία του Καλομοίρη στην Κέρκυρα
δεν είναι γεγονός τυχαίο': Σύντομη
αναφορά σε μια άγνωστη εμφάνιση του
Καλομοίρη στο Δημοτικό Θέατρο
Κέρκυρας», σσ. 39-41
-
Μαρία
Παχνιστή, «Η
πρεμιέρα της Soeur Beatrice του Δημήτρη
Μητρόπουλου μέσα από τον Τύπο της
εποχής», σσ. 42-47
-
Χρήστος
Ηλ. Κολοβός, «Θεόδωρος
Βαβαγιάννης (1905-1988): 'Πρωθιερέας
Ορχηστρικής Τέχνης'. Πρώτη απόπειρα
βιογράφησής του», σσ. 48-57
-
Μάρκος
Δραγούμης, «Ο
'Πολίτικος' λέγετος», σσ. 58-59
-
Στέλλα
Κουρμπανά, «Από
το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Μια
συνοδευτική επιστολή σε πέντε
χειρόγραφες συνθέσεις του Δημητρίου
Λάλλα», σσ. 60-62
-
«Επίλεκτα:
Ειρήνη Παπαϊωάννου, Λούλη Ψυχούλη»,
σ.63
|