Το περιοδικό διατίθεται  δωρεάν. Πληροφορίες και εγγραφές στο eremus@ionio.gr

 Πίνακας Περιεχομένων Τευχών 1 έως 20

(Τα τεύχη 1 έως 10 διατίθενται και σε ψηφιακή μορφή. Ακολουθείστε τον σχετικό σύνδεσμο)

 Τεύχος 1 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2008)

  • Της Σύνταξης, σ. 3
  • Στέλλα Κουρμπανά, «Τα θεατρικά περιοδικά και η μουσική πραγματικότητα στην Αθήνα του 19ου αιώνα», σσ. 4-13
  • Ανδρομάχη Μπάτζιου, «Η φωνασκία στην Αρχαία Ελλάδα», σσ. 14-17
  • Κώστας Καρδάμης, «Ο Διονύσιος Ροδοθεάτος και τα συμφωνικά έργα του», σσ. 18-23
  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Ελληνική μουσική ορολογία. Συμπληρωματικά για το ‘Φλάουτο’», σσ. 24-25
  • «‘Σε ποίηση Σολωμού και μουσική Μάντζαρου’: Επετειακή συναυλία στην Ακαδημία Αθηνών», σσ. 26-28

 Τεύχος 2 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2009)

  • Της Σύνταξης, σ. 2
  • Κώστας Καρδάμης, «‘Η συλλογή οπού αυτός ο Κύριος Μπεργγρεέν προσπαθεί να κάμη’: Ένας Δανός καταγράφει τη μουσική της Ελλάδας», σσ. 3-11
  • Στέλλα Κουρμπανά, «Η Μουσική Εφημερίς (1893-1896) και η άγνωστη ιστορία της», σσ. 12-24
  • Αλέξανδρος Χαρκιολάκης, «Για το χαμό της μάνας: Ένα πρωτόλειο έργο του Αλέκου Ξένου», σσ. 25-35
  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Ελληνική μουσική ορολογία. Ονοματοθεσία των μουσικών οργάνων και αναγνωρισιμότητα: Οι επιλογές του Παναγιώτη Γριτσάνη», σσ. 36-39

 Τεύχος 3 (Μάιος-Αύγουστος 2009)

  • Της Σύνταξης, σ. 2
  • Διονύσης Μουσμούτης, «Η σοπράνο Avonia Bonney στη θεατρική σκηνή της Ζακύνθου», σσ. 3-8
  • Στέλλα Κουρμπανά, «‘Κι εγώ θα ήμην ευτυχής να συνεργασθώ μεθ’υμών εις ελληνικόν μελόδραμα’: Μια άγνωστη επιστολή του Σπύρου Φιλίσκου Σαμάρα προς τον Αλέξανδρο Ρίζο Ραγκαβή», σσ. 9-17
  • Νικόλαος Μάμαλης, «Η μουσική του Δημήτρη Μητρόπουλου για τον Ιππόλυτο και το υλικό της στο Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου», σσ. 18-28
  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Ελληνική μουσική ορολογία. Οι ασματικές πρακτικές στην κρητική διάλεκτο της πρώιμης Αναγέννησης: Το μουσικό λεξιλόγιο του Στέφανου Σαχλίκη», σσ. 29-33
  • Αλέξιος Γ.Κ. Σαββίδης, «In memoriam: Γιάννης Γερ. Βατικιώτης (1924-2002)», σσ. 34-35
  • Επίλεκτα, σσ. 36-38

 Τεύχος 4 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2009)

  • Της Σύνταξης, σ. 2-3

  • Κώστας Καρδάμης, «Νέες ειδήσεις για τον Ιωάννη Αριστείδη και τη διδασκαλία της μουσικής στην Ιόνιο Ακαδημία», σσ. 4-19

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Του Κουτρούλη ο γάμος του Α. Ρ. Ραγκαβή και ‘το αληθές ελληνικόν μελόδραμα’», σσ. 20-33

  • Μάρκος Δραγούμης, «Τεκμήριο: Επιστολή του Egon Wellesz στον Κωνσταντίνο Ψάχο», σσ. 34-37

  • Έλλη Γλαρού, «Ελληνική μουσική ορολογία. Κατάλογος μουσικών όρων από το Λεξικόν Αγγλοελληνικόν του Γεωργίου Πολυμέρη», σσ. 38-47

 Τεύχος 5 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2010)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Ο Μητρόπουλος στο Βερολίνο», σσ. 3-16

  • Κωστής Ζουλιάτης, «Γιάννης Χρήστου, Τ. S. Eliot, Peter Du Sautoy: Επτά επιστολές για τα Έξι Τραγούδια», σσ. 17-26

  • Κώνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Το κτίριο του Θεάτρου Αθηνών», σσ. 27-41

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Ελληνική μουσική ορολογία. Αποβλητέες μουσικές λέξεις στο Λεξικόν της καθ’ημάς ελληνικής διαλέκτου του Σκαρλάτου Δ. Βυζάντιου (1835)», σσ. 42-47

 Τεύχος 6 (Μάιος-Αύγουστος 2010)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Μια άγνωστη επιστολή του Bourgault-Ducoudray», σσ. 3-9

  • Κώστας Μπουρναζάκης, «Ένα γράμμα του Δημήτρη Μητρόπουλου στην Εύα Πάλμερ Σικελιανού», σσ. 10-12

  • Χάρης  Ξανθουδάκης, «Μητρόπουλος και Σικελιανός», σσ. 13-28

  • Ανδρέας Γεωργοτάς, «Αναλυτική προσέγγιση στο έργο του Θόδωρου Αντωνίου For viola and piano (1994)», σσ. 29-35

  • Αλέξανδρος Φιλαδελφεύς, «Ελληνική μουσική ορολογία: Μήστωρ αντί του γαλλικού Maître, του ιταλικού Maestro, του γερμανικού Meister, κλπ», σ. 36

  • Επίλεκτα, σσ. 39

Τεύχος 7 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2010)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Οι παραστάσεις της όπερας στο Ναύπλιο κατά την οθωνική περίοδο», σσ. 3-11

  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Εργογραφικό επίμετρο για τον Δημήτρη Μητρόπουλο», σσ. 12-19

  • Πέτρος Ανδριώτης, «Ο συνθέτης Γιάννης Α. Παπαϊωάννου μέσα από τη διδασκαλία του», σσ. 20-35

  • Έλλη Γλαρού, «Ελληνική μουσική ορολογία. Κατάλογος μουσικών όρων από το Λεξικόν Αγγλοελληνικόν του Γεωργίου Πολυμέρη: Συμπλήρωμα», σσ. 36-37

  • Επίλεκτα, σσ 38-39  

 

Τεύχος 8 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2011)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Heinrich Schenker, «Το πανηγύρι του Sonzogno στη Βιέννη», Επιμέλεια-Σχολιασμός: Πάνος Βλαγκόπουλος, σσ. 3-6

  • «Ο Franck Choisy για τον Camille Stamaty», Επιμέλεια-Σχολιασμός: Κώστας Καρδάμης, σσ. 7-14

  • Γ.Ν. Ζωγραφάκης, «Ferencz Liszt», σσ. 15-16

  • Έλλη Γλαρού, «Ελληνική μουσική ορολογία. Καταγραφή μουσικών όρων από το Λεξικόν της Αγγλικής και Γραικικής Γλώσσης (1827) και το A Modern Greek and English Lexicon (1837) του Isaac Lowdes», σσ. 17-34  

  • «Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας: Μουσείο Μουσικής 'Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος'», σσ. 35-39

  • Δημήτρης Μαραγκόπουλος, «Ο Γιάννης Μέτσης και η ελληνική μουσική: Μια προσωπική μαρτυρία», σσ. 40-43

 

Τεύχος 9 (Μάιος-Αύγουστος 2011)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Αγαμέμνων Τσελίκας, «Τα ελληνικά χειρόγραφα εκκλησιαστικής μουσικής», σσ. 3-8

  • Διονύσης Μουσμούτης, «Φιλαρμονική Εταιρεία Ζακύνθου», σσ. 9-18

  • Άρης Γαρουφαλής - Χάρης Ξανθουδάκης, «Αρχειακά τεκμήρια του Ωδείου Αθηνών για τον Σπύρο Σαμάρα», σσ. 19-33

  • Δημήτρης Μαγκριώτης, «Violoncello: Η απόδοση του όρου στην ελληνική γλώσσα, μέσα από την καταγραφή του στα λεξικά του 19ου αιώνα», σσ. 34-41

  • Επίλεκτα, σ. 42

 Τεύχος 10 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2011)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Κώστας Καρδάμης, «Δύο μουσικοκριτικά κείμενα του Schumann για τον Camille Stamaty», σσ. 3-10

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Ο νεαρός Σαμάρας στην Αθήνα», σσ. 11-18

  • Ελευθερία Δαλεζίου, «Ο συνθέτης Δημήτριος Λάλας και ο Μακεδονικός Παιάν: Δύο ανέκδοτες επιστολές από το Αρχείο Ίωνος Δραγούμη στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη», σσ. 19-25

  • Λουίζα Χ. Φλώρου, «Ο Αντίοχος Ευαγγελάτος και η ίδρυση, συγκρότηση και διεύθυνση νέων ορχηστρικών συνόλων», σσ. 27-34

  • Ελληνική Μουσική Ορολογία: «Ιωάννης Ισιδωρίδης, Παιανίζω», σσ. 35-37

  • Επίλεκτα, σ. 38

Τεύχος 11 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2012)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Ο Γεώργιος Βιζυηνός και η μουσική», σσ. 3-19

  • Μάρκος Φ. Δραγούμης, «Η έρευνα της βυζαντινής μουσικής στη Δύση. Τα 80 χρόνια από την ίδρυση των Monumenta Musicae Byzantinae», σσ. 21-26

  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Μητρόπουλος και Stravinsky», σσ. 27-40

  • Πάνος Βλαγκόπουλος, «Χρήστου: Τα υλικά του μύθου και οι πραγματικές επιρροές», σσ. 41-44

  • Τα αρχεία του Frank Choisy: Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη, «To Αρχείο Frank Choisy στο Ε.Λ.Ι.Α. / Μ.Ι.Ε.Τ.», σσ. 45-49

  • Τα αρχεία του Frank Choisy: Αλέξανδρος Χαρκιολάκης, «Έργα με ελληνικά θέματα από το Αρχείο Frank Choisy στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος 'Λίλιαν Βουδούρη'», σσ. 50-55

Τεύχος 12 (Μάιος-Αύγουστος 2012)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Ναυσικά Τσιμά, «'Η δύναμη βρίσκεται στα χέρια σου'. Το σκιαγράφημα μίας κιθάρας και η ερμηνεία του ως πίνακας», σσ. 3-12

  • Κώστας Καρδάμης, «Η Anna Winter του Σπυρίδωνος Ξύνδα: Η πρώτη οπερατική διασκευή των Τριών Σωματοφυλάκων του Αλέξανδρου Δουμά», σσ. 13-32

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Ελληνική Μουσική Ορολογία. Μουσικοί όροι στο Επίτομον Λεξικόν της Γαλλικής Γλώσσης (1846) του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου», σσ. 33-42

Τεύχος 13 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2012)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Η πολυετής δραστηριότητα του Ιταλού μουσικού Francesco Zecchini στον ελλαδικό χώρο (1849-1865)», σσ. 3-14

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Τρία μουσικά χειρόγραφα στο Αρχείο του Άγγελου Βλάχου», σσ.15-31

  • Ανδρέας Γεωργοτάς, «Από το θάνατο του Μανώλη Καλομοίρη στη Μεταπολίτευση: Μια κρίσιμη μουσική δεκαπενταετία», σσ. 33-41

  • Χάρης Ξανθουδάκης, «'Σουπράναι', 'νόται' και 'μοδουλατσιόναι' στο αρχαΐζον ιδίωμα ενός Έλληνα εμπόρου των πρώτων οθωνικών χρόνων», σσ. 42-43

Τεύχος 14 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2013)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Γιάννης Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)» Μέρος Α΄, σσ. 3-16

  • Ν. Μηλιαρέσης, «Ιδιαιτέρα ανταπόκρισις Νέας Εφημερίδος: Οθέλλος Ιωσήφ Βέρδη, στίχοι Α. Βοΐτου», σσ.17-18

  • Γεώργιος Ν. Καλλισπέρης, «Εν Bayreuth: Ο Parsifal εν τω θεάτρω του Wagner», σσ. 19-22

  • «Από το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Μια επιστολής του Σπ. Ροδοθεάτου στον Μ. Ρενιέρη», σ. 23

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Μουσικοί όροι στο Ελληνογαλλικόν Λεξικόν του Άγγελου Βλάχου (1871/1897)», σσ. 24-37

  • Επίλεκτα: Μάνος Χαριτάτος, Μιχάλης Αδάμης, Άρης Γαρουφαλής, σ. 38

Τεύχος 15 (Μάιος-Αύγουστος 2013)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Γιάννης Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)» Μέρος Β΄, σσ. 3-17

  • Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Πρεμιέρες και παραγωγές οπερών του Giuseppe Verdi από ιταλικούς επαγγελματικούς θιάσους στα οπερατικά κέντρα του ελληνόφωνου χώρου την πρώτη τριακονταπενταετία (1844-45 έως 1879-80)», σσ. 18-24

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Ο Άγγελος Βλάχος και η μουσική», σσ. 25-36

  • Ελληνική Μουσική Ορολογία: «Πρώιμη ελληνική απόδοση των φωνητικών τύπων», σσ. 37-39

Τεύχος 16 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2013)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Γιάννης Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)» Μέρος Γ΄, σσ. 3-8

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Ο Lohengrin και η πρώτη παράσταση βαγκνερικού έργου στην Ελλάδα», σσ. 9-22

  • Χρήστος Ηλ. Κολοβός, «Ένα άγνωστο έργο για πιάνο του Δημήτρη Μητρόπουλου», σσ. 23-24

  • Χάρης Ξανθουδάκης, «Αθυσαύριστα τεκμήρια για τον Δημήτρη Μητρόπουλο από το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών», σσ. 25-39

Τεύχος 17 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2014)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Γιάννης Μπελώνης, «Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924)» Μέρος Δ΄, σσ. 3-9

  • Κώστας Καρδάμης, «Κέρκυρα, Θέατρο San Giacomo, 4 Απριλίου 1848: Ένα 'πολιτικόν γεύμα', πέντε όπερες, τρεις ύμνοι και πέντε προπόσεις», σσ. 10-15

  • Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Η όπερα Matilde d' Inghilterra του Francesco Zecchini και η παγκόσμια πρώτη της στο Θέατρο Αθηνών (1858)», σσ. 16-29

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Από το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Ένα αυτόγραφο του Saint-Saëns», σσ. 30-32

  • Χάρης Ξανθουδάκης, Ελληνική Μουσική Ορολογία: «Konzertstück: Κομμάτι κοντσέρτου ή Κομμάτι συναυλίας;», σσ. 33-39

Τεύχος 18-19 (Μάιος-Δεκέμβριος 2014). «Αφιέρωμα στα Επτάνησα»

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Κώστας Καρδάμης, «"Ερχόντουν η μουζική της φιλαρμονικής μέσα εις ένα μπατέλο": Μουσική και πολιτική στην Κέρκυρα του 1850», σσ. 3-23

  • Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Παραστασιολόγιο οπερών που αναβιβάσθηκαν στα θέατρα των Επτανήσων από ιταλικούς επαγγελματικούς θιάσους τον 19ο αιώνα (1820-1900)», σσ. 24-41

  • Στέλλα Κουρμπανά, «Η Flora Mirabilis στην Alessandria της Ιταλίας (1888) και το νέο ντουέτο της τρίτης πράξης», σσ. 42-49

  • Λουίζα Φλώρου, «Ο Αντίοχος Ευαγγελάτος και οι όπερες του Μότσαρτ», σσ. 50-55

  • Τατιάνα Παπαστοΐτση, «Από το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Η εύρεση του σπαρτίτου της λανθάνουσας όπερας Ανδρονίκη του Αλέξανδρου Γκρεκ», σσ. 56-59

  • Χάρης Ξανθουδάκης, Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, Στέλλα Κουρμπανά, «Σπύρος Σαμάρας (1861-1917). Ο μεγάλος αδικημένος της έντεχνης ελληνικής μουσικής: Αναπόφευκτες προσθήκες και διορθώσεις», σσ. 60-78

Τεύχος 20 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2015)

  • Της Σύνταξης, σ. 2

  • Θεόδωρος Κίτσος, «Giandominico Martoretta, "O πόθος εις δύο χείλη κουρελλένα" (1554): Το πρώτο έργο έντεχνης δυτικής μουσικής σε νεοελληνικό ποιητικό κείμενο», σσ. 3-15

  • Κωνσταντίνος Γ. Σαμπάνης, «Το καταστροφικό ταξίδι του άτυχου ιταλικού θιάσου όπερας και μπαλέτου του θεάτρου "Απόλλων" Πατρών το 1873», σσ. 16-21

  • Νικόλαος Ι.-Γ. Βάλσαμος, «Μια πιθανή έκδοση έργων εκκλησιαστικής μουσικής του Θεμιστοκλέους Πολυκράτους που δεν πραγματοποιήθηκε», σσ. 22-37

  • Αλέξανδρος Χαρκιολάκης, «Από το Αρχείο του Ωδείου Αθηνών: Οι άγνωστοι Ελληνικοί Χοροί του Μίκη Θεοδωράκη», σ. 38

 

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα του Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής