ΗΜΕΡΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 2013, ΙΟΝΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΕΡΚΥΡΑ, 06/12, 19:00
MEΡΟΣ 1
Λευτέρης Παπαδημητρίου L'Union libre
Δημητρης Μπακας The
Other Side Of The Coin
Γιωργος Φραγκισκος Avaton
Estate
Σοφοκλης Αρβανιτης Pahnes
Γιωργος Γεωργιου Oμικρον
MEΡΟΣ 2
Ακης Δαούτης Let’s
talk about funk
Μανώλης Μωραΐτης Dance
Music 01
Αλέξανδρος Σκουλής A
beginner's guide to reconstruct kosmos
Γιάννης Σπυράκης Δρόμοι
της Ανατολής
Βασίλης Ρούπας Tropicana
L'Union libre (Ελεύθερη
Ένωση) έιναι ένα κομμάτι βασισμένο στο ομώνυμο σουρεαλιστικό
ποίημα του Αντρέ Μπρετόν. Πρόθεσή μου ήταν να δημιουργήσω ένα χαοτικό πεδίο
ακουστικών πληροφοριών που θα κατακλύζει και ''δοκιμάζει'' τις αντιληπτικές
λειτουργίες του ακροατή. H ακραία κατακερματισμένη υφή μπορεί να βιωθεί
διαφορετικά από κάθε ακροατή, ο οποίος μπορεί να καταδυθεί στην άβυσσο της
πληροφορίας και να ακούσει διαφορετικά αντικείμενα θαμμένα, όπως ''μαλλιά από
καυτά θραύσματα'' ή ''την πλάτη του πουλιού σε κάθετη πτήση''. Το κομμάτι είναι
εμπνευσμένο από την τεχνική του Μπρετόν να συνδυάζει πλήθος διαφορετικών λέξεων
σε σειρές απο απλές αλλά πολύ ευφάνταστες μεταφορές.
Ο Λευτέρης
Παπαδημητρίου σπούδασε σύνθεση
με τον Γιάννη Ιωαννίδη και είναι πτυχιούχος και Τμήματος Μουσικών Σπουδών του
πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος διδακτορικού στη σύνθεση από το πανεπιστήμιο
του Huddersfield στην Αγγλία με υποτροφία από το φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής
του Huddersfield. Το 2006 κέρδισε το διεθνές βραβείο Gaudeamus Prize με τη
σύνθεσή του για πιάνο και ορχήστρα «Black & White». Έχει γράψει πολλές
συνθέσεις για ακουστικά οργανά και ηλεκτρονικά μέσα που έχουν παιχτεί από
μουσικούς όπως Asko/Schoenberg ensemble, Sarah Nicolls, London Sinfonietta και
άλλους, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ασχολείται επίσης με τον αυτοσχεδιασμό
ηλεκτρονικής και πειραματικής μουσικής.
www.lefterispapadimitriou.com
To
The Οther Side of the Coin στην
αρχική του σύλληψη είναι ένα έργο τέχνης (Site Specific Art με οπτικοακουστικά
στοιχεία) που αποτελεί μια καλλιτεχνική παρέμβαση σε ένα συγκεκριμένο χώρο
(πολυβολείο στους πρόποδες του Ολύμπου) του οποίου επαναπροσδιορίζεται η
λειτουργία και ο σκοπός ύπαρξης. To έργο στοχεύει στην δημιουργία βιωματικής
εμπειρίας που διαπραγματεύεται την έννοια του θανάτου όχι απλά ως βιολογικό
αλλά κυρίως ως πνευματικό και ψυχολογικό γεγονός. Στην σημερινή συναυλία ο ήχος
παρουσιάζεται μόνος του (ελαχιστα διαμορφωμένος), μακρυά από το πλαίσιο στο
οποίο ανήκει, ως ξεχωριστή οντότητα, με τον κίνδνο βεβαια να μην εμφανιζει την
ιδια δυναμικη οπως μέσα στο πολυβολείο.
Ο Δημήτρης Μπάκας γεννήθηκε στην Κατερίνη το 1975. Σπούδασε Σύνθεση
με τον Θεόδωρο Αντωνίου. Έπειτα
πήγε στο Λονδίνο (Κολέγιο Goldsmiths,
Πανεπιστήμιο του Λονδίνου) για περαιτέρω σπουδές όπου απέκτησε Μεταπτυχιακό στη Σύνθεση (Mater) το
2005, και Διδακτορικό στη Σύνθεση το
2010 υπό την επίβλεψη του Professor Roger Redgate. Κατά την διάρκεια
του Διδακτορικού παρακολούθησε το
Master Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο
Stanley Glasser Electronic Music Studios at Goldsmiths College (EMS).
Κατά το έτος 2010-‐2011 ήταν επισκέπτης ερευνητής (Visiting Scholar)
στο Columbia University (New York)
όπου έγινε αποδεκτός από τον
Tristan Murail , όπου και
ολοκλήρωσε μια μεταδιδακτορική έρευνα, που αφορά στην ανάπτυξη μιας τεχνικής Σύνθεσης (κύριο λόγο σε
ακουMax/MSP software).
Το Avaton Estate είναι ένα κομμάτι για την απροσδόκητη αντίφαση και
τις έντονες αντιθέσεις που προκαλεί η διατάραξη της ηχητικής ισορροπίας.
Για ένα ενοχλητικό μικρόσκοσμο που αποκαλύπτεται κάτω από την επίφαση μιας
φαινομενικής ηρεμίας.
Γιωργος Φραγκισκος.
Σπούδασε Πολιτική στο Έσσεξ, Μάρκετινγκ στη Γλασκώβη και Τέχνες
&Τεχνολογίες του Ήχου την Κέρκυρα. Έχει διδάξει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών
του Ιονίου
Πανεπιστημίου. Iδρυτικό
μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ακουστικής Οικολογίας. Συνεργάτης της
ομάδας Medea Electronique.
Το
μουσικό έργο μου "Πάχνες" αναφέρεται στο φανταστικό τοπίο που θα μπορούσε
κάποιος να συναντήσει στήν ψηλότερη κορυφή (2.453 μ.) της οροσειράς Μαδάρες ή
Λευκά Όρη στην Κρήτη.Στην πραγματικότητα είναι το προσχέδιο της προσπάθειας μου
να δημιουργήσω ένα μοντέλο δομής βασισμένο σε δεδομένα που μπορούν να βρεθούν
σε τοπογραφικά διαγράμματα και χάρτες.
Σοφοκλής Αρβανίτης. Συνθέτης,
εκτελεστής, τεχνικός ήχου. Η δουλειά του επικεντρώνεται στις ηχητικές τέχνες,
την ηλεκτρονική μουσική και στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Η μουσική του έχει
διακριθεί στον 31ο, 33ο και 34ο διεθνή διαγωνισμό ηλεκτροακουστικής
μουσικής και ηχητικών τεχνών, Bourges. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές και
μεταπτυχιακές σπουδές του στο Βασιλικό Ωδείο της Χάγης, στο Institute of
Sonology αφού αρχικά σπούδασε στο τμήμα Μουσικής Tεχνολογίας & Aκουστικής
του ΑΤΕΙ Κρήτης.
==================
Let's
talk about funκ (2013): Tο εργο αυτο
ειναι μια πολυκαναλη μιξη απο διαφορετικες ηχητικες επεξεργασιες της φωνης μου
που απαγγελλει τον τιτλο του κομματιου. Γραφτηκε ειδικα για τον Μαραθωνιο και
ειναι αφιερωμενο στον Ανδρεα Μνιεστρη.
Ακης Δαουτης.
Γεννηθηκε στην Αθήνα το 1960.
Σε ηλικία 15 ετών άρχισε μαθήματα κλασικής κιθάρας. Το 1980 πήγε για
πανεπιστημιακές σπουδές στις Η.Π.Α. (πτυχίο φυσικοχημείας,1983, College of
Wooster,Ohio). Το 1984 εγγράφηκε
στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο όπου παράλληλα με τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη
φυσικοχημεία, μελέτησε σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής με τον Μαρκ Φιλιπς. Ασχολειται ενεργα με την ηλεκτρακουστικη μουσικη από το 1986. Παράλληλα με την ηλεκτρονική μουσική έχει γράψει τραγούδια
σε ύφος φανκ, ροκ και ρέγκε αλλά και μουσική για θέατρο και κινηματογράφο.
Dance
Music 01. Σύνθεση επηρεασμένη από σύγχρονη χορευτική μουσική
(EDM), ως προς ηχητικό υλικό και μεθοδολογία. Επεξεργασμένα δείγματα (samples)
από σχετικές κυκλοφορίες, επαναλήψεις (loops) και σταθερό μέτρο, κατανομή ήχων
ανά συχνότητα, αποτελούν μερικές από τις βασικές αρχές
παραγωγής EDM, οπού σε αυτή την σύνθεση έχουν ερμηνευτεί σε
ηλεκτροακουστική μορφή, με εμφανή στοιχειά Noise και Lo-Fi.
Μανώλης Μωραΐτης
A beginner's guide
to reconstruct kosmos Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής για ηλεκτροακουστικά μέσα,
βασισμένη σε ηχητικό υλικό του ηχοτοπίου του Μέγα Ποταμού στο Κουρταλιώτικο
φαράγγι της Κρήτης.
Αλέξανδρος Σκουλής
Στο έργο μου «Δρόμοι
της Ανατολής» επιχειρείται η
παρουσίαση των γνωρισμάτων που χαρακτηρίζουν τον μουσικό κόσμο της ανατολής, με
έναν διαφορετικό τρόπο, αυτόν της ηλεκτροακουστικής μουσικής. Οι συγκερασμοί
που χρησιμοποιούνται ξεφεύγουν από το καθιερωμένο σύστημα διαίρεσης της οκτάβας
και τα μουσικά διαστήματα είναι μικρότερα από το ευρωπαϊκό ημιτόνιο. Το θεωρητικό
υπόβαθρο της Βυζαντινής Μουσικής και συγκεκριμένα μικρά μελωδικά τεμάχια, που
όταν συνδυαστούν μεταξύ τους απαρτίζουν μια μεγαλύτερη – ολοκληρωμένη μελωδία,
χαρακτηρίζει τη σύνθεση, που οργανώνεται σε 5 μέρη. Το κάθε μέρος παρουσιάζει
δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που αφορούν, κυρίως, στο ηχητικό υλικό που
κυριαρχεί, ενώ ξεχωρίζουν τα δομικά και μορφολογικά χαρακτηριστικά των μερών
του έργου.
Ιωάννης Σπυράκης.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Είναι απόφοιτος Μουσικολογίας του Τμήματος
Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης.
Το 2011 έλαβε
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Σύνθεση Ηλεκτροακουστικής Μουσικής από το Τμήμα
Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Το
Tropicana αναφέρεται στην
τροπικοποίηση του κλίματος, στα
ακραία (καιρικά και όχι μόνο) φαινόμενα της εποχής μας, σημειώνοντας με
σκωπτική διάθεση ότι κάποιοι «σπάνε πλάκα» χορεύοντας πάνω στα συντρίμμια που
οι ίδιοι δημιούργησαν. Θα έλεγα ότι βρίσκεται στους αντίποδες ενός άλλου
κομματιού μου, του Bad Weather. Έγινε με ελεύθερο λογισμικό και ήχους.
Ο Βασίλης Ρούπας
είναι από τα ιδρυτικά μέλη του ΕΣΣΗΜ, με
συνεχή παρουσία στις «Μέρες» και τακτική συμμετοχή στο ΔΣ.