[ΕΡΗΜΕΕ] ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 
Συναυλία Κέρκυρας    Tετάρτη 26/6/2013 – 19.30 




Γιάννης Ζάννος                          Ζαλισμένη Πόλη 

Mηνάς Εμμανουήλ                     Αuriphone

 

Αντρέας Μνιέστρης                    Ελεύθεροι Συνειρμοί:...Ζουνγκλα!
      
Κωνσταντίνος Καραθανάσης    Trittico Mediterraneo

Μυρτώ Κορκοκίου -                     Ηχητικοί Χώροι:
  
Απόστολος Λουφόπουλος                       Ghost | Ανατολή


 

 

 

 

 

 

Γιάννης Ζάννος                                                                        ζαλισμένη πόλη 

Το καλοκαίρι, ένας από τους επικρατούντες τύπους ήχου στην πόλη της Κέρκυρας προέρχεται από τα τραπέζια των ταβερνών στους δρόμους. Οι διαφορετικοί βαθμοί μέθης των πελατών μεταδίδονται έμμεσα από τους ήχους της ομιλίας, της μουσικής υπόκρουσης, των σερβίτσιων, αναμεμιγμένους με όλους τους άλλους ήχους της πόλης. Στην μνήμη αυτοί μεταμορφώνονται σε συγκεχυμένο τάπητα ήχου που σχεδόν δημιουργεί την ελαφριά - ή και όχι τόσο ελαφριά - αίσθηση ζαλάδας των ζεστών ημερών του καλοκαιριού. Το κομμάτι αυτό αποδομεί την κατάσταση της ζαλισμένης πόλης μέσα από μια σειρά από επιλογές που αφορούν τόσο το ηχητικό υλικό όσο και τις διαδικασίες επεξεργασίας, και δρούν σαν φακοί διάθλασης. 

 

 

Ο Γιάννης Ζάννος σπούδασε μουσική σύνθεση, εθνομουσικολογία και πληροφορική με εφαρμογή στην τεχνητή νοημοσύνη για μουσική. Διδάσκει διαδραστικές τέχνες ήχου και εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ερευνά και δημιουργεί διαδραστικά οπτικοακουστικά έργα. Κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα είναι η ακουστική οικολογία, η μηχανική μάθηση και η ανάδυση νέων γλωσσών από δεδομένα ως δημιουργικές διαδικασίες. Χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, όπως τα περιβάλλοντα SuperCollider, openFrameworks, Cinder++ και Processing.

Έχει εργαστεί ως διευθυντής του τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας και Τεκμηρίωσης στο Γερμανικό Κρατικό Ινστιτούτο Μουσικής Έρευνας, στο Βερολίνο, και Διευθυντής Ερευνών στο Κέντρο Έρευνας για την Τεχνολογία Ηλεκτρονικής Τέχνης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στη Σάντα Μπάρμπαρα.  Στις δημοσιεύσεις του, που αφορούν κυρίως τη μουσική τεχνολογία και τις διαδραστικές τέχνες, περιλαμβάνονται το "Ichos und Makam" (συγκριτική μελέτη της ελληνικής και της τουρκικής μουσικής, 1994) και "Music and Signs" (πρακτικά συνεδρίου του 1997 για τη μουσική σημειωτική και τη συστηματική μουσικολογία). 

 

Mηνάς Εμμανουήλ                      Auriphone
Tο Auriphone είναι ένα τοπίο αντιθέσεων. Aνάμεσα στο μεγάλο και το μικρό, το μακρινό και το κοντινό, την οργάνωση και την αταξία το Auriphone αναζήτα τον τρόπο να αποφύγει τη ρήξη. Σύμφωνες και διάφωνες αρμονικές σχέσεις καθώς και εναλλαγές από την ηρεμία στην αναταραχή φαίνεται πως ενισχύουν την διαφωνία. Mέσω αυτών των αντιθέσεων το Auriphone προσπαθεί να αναπαραστήσει διεργασίες εσωτερικών αναζητήσεων. To Auriphone είναι η εξωτερικευμένη θεώρηση του εσωτερικού κόσμου…

Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Σπούδασε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Aττικό Ωδείο και στη συνέχεια στο ωδείο ‘Pωμανός ο Mελωδός’. Tο 2000 αποφοίτησε απο το τμήμα Mουσικών Σπουδών του Iονίου Πανεπιστημίου, όπου σπούδασε Μουσική Τεχνολογία και σύνθεση Hλεκτρονικής Mουσικής με τον καθηγητή Aνδρέα Mνιέστρη. Tον Σεπτέμβριο του 2002 ολοκλήρωσε με διάκριση τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην σύνθεση Hλεκτρονικής Mουσικής στο CITY UNIVERSITY του Λονδίνου, με καθηγήτη τον Denis Smalley. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στον τομέα της ηχοληψίας, καθώς και στον χώρο του θεάτρου γράφωντας τη μουσική για παραστάσεις. Έργα του έχουν παιχτεί σε πολλές συναυλίες στην Eλλάδα και το εξωτερικό. Yπήρξε υπότροφος του ιδρύματος ‘ΛIΛIAN BOYΔOYPH’ για σπουδές στο εξωτερικό.

 

 

Αντρέας Μνιέστρης                        Ελεύθεροι Συνειρμοί:...Ζουνγκλα!

Ο Βάρναλης φωνάζει μεσα στις δεκαετίες  ”... Σαν τα σκουλίκια καθε φτέρνα / όπου μας εύρει μας πατεί... Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα / προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!”...
Το κομμάτι αυτό είναι η αρχή ενός μεγαλύτερου που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή. Στην μορφή αυτή έχει έρθει με την ευκαιρία της συνεργασίας του ΕΡΗΜΕΕ με την ομάδα ανάπτυξης του λογισμικού "Composing with Sounds", (MTI-ZKM-GRM-NOTAM), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκου προγράμματος CULTURE.  Το λογισμικό αυτό προορίζεται για την διδασκαλία σύνθεσης ηλεκτροακουστικης μουσικής σε μαθητές γυμνασίου. Ευχαριστίες στον συντονιστή του προγράμματος κ. Leigh Landy

 

Ο Αντρέας Μνιέστρης, από το 1995, ζεί και εργάζεται στην Κέρκυρα, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι διευθυντής του ΕΡΗΜΕΕ.

 

 

 

Κωνσταντίνος Καραθανάσης                                   Trittico Mediterraneo
Το Μεσογειακό Τρίπτυχο χωρίζεται σε τρία μέρη και είναι εμπνευσμένο από καλοκαιρινά θέματα: Το πρώτο μέρος, Pastorale, βασίζεται σε ήχους από τροκάνια, κυπριά και κοπάδια προβάτων που ηχογραφήθηκαν από τον συνθέτη σε ένα ορεινό χωριό της Ελλάδας. Πρόκειται για μιά προσωπική ηχητική ερμηνεία των Αναγεννησιακών και Μπαρόκ πινάκων ζωγραφικής με ομώνυμο τίτλο.  Ανέκαθεν με γοήτευαν οι παλιές μεγάλες πλακόστρωτες πλατείες που πλαισιώνονται από τριώροφα κτήρια με χελιδονοφωλιές, υπέθριες καφετέριες και εστιατόρια, ιδανικοί τόποι συνεύρεσης για τους κατοίκους να απολαύσουν την αίσθηση της κοινότητας και για τα παιδιά να παίξουν. Γιά αυτό το μέρος χρησιμοποιήθηκαν ηχογραφήσεις του περιβάλλοντος της Πλατείας Συντάγματος Ναυπλίου που πραγματοποιήθηκαν ένα καλοκαιρινό απόγευμα του 2010.  Η έμπνευση για το τρίτο μέρος, Καλοκαιρινά Βιολιά, ήρθε από ένα μικρό ποίημα του Γιάννη Ρίτσου από τη συλλογή Θερινό Φροντιστήριο: Τα τζιτζίκια είναι χιλιάδες φτερωτά μικρά βιολιά· αφήνουν ξύλινους ήχους γιατί τους λείπει το δοξάρι·  το καλοκαίρι τους χτυπάει την κοιλιά με τόνα του δάχτυλο.

Οι χτύποι αυτοί μεταφράζονται αργότερα – μικρά σφυριά που πέφτουν σ’ ένα μαλακό τίποτα. Το Μεσογειακό Τρίπτυχο πραγματοποιήθηκε με την οικονομική υποστήριξη του Ερευνητικού Κέντρου του Πανεπιστημίου της Οκλαχόμα.

 

 Ως συνθέτης ηλεκτροακουστικής μουσικής, ο Κωνσταντίνος Καραθανάσης αντλεί έμπνευση από τη μοντέρνα ποίηση, κινηματογράφο, αφηρημένη ζωγραφική, μυστικισμό και τα κείμενα του Carl G. Jung. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ και έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς σύνθεσης όπως αυτοί της Bourges, Musica Nova και SEAMUS/ASCAP. Ηχογραφήσεις των έργων του κυκλοφορούν από τις εκδόσεις SEAMUS, ICMA, Musica Nova, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, και φιλοξενούνται από το Art of the States (Artofthestates.org). Έλαβε διδακτορικό στη σύνθεση από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στο Buffalo και είναι απόφοιτος του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι επίκουρος καθηγητής σύνθεσης και μουσικής τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, όπου και διευθύνει το studio ηλεκτροακουστικής μουσικής. Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση http://music.ou.edu/karathanasis.

 

Απόστολος Λουφόπουλος – Μυρτώ Κορκοκίου        Sound Spaces
Ήχοι ηλεκτρονικοί και επεξεργασμένοι, σε συνδυασμό με ήχους από φλάουτο, δημιουργούν εικονικά ηχητικά περιβάλλοντα και φανταστικά τοπία. Μέσα από τη γλώσσα της ηλεκτροακουστικής μουσικής, οι ήχοι του φυσικού κόσμου μεταφέρονται στην ανθρώπινη πραγματικότητα ως μουσική, άλλοτε παραπέμποντας σε γνώριμα στοιχεία φύσης και ανθρώπινου πολιτισμού, και άλλοτε δημιουργώντας άγνωστους ηχητικούς χώρους και αφηρημένα ηχητικά σχήματα. Η χρήση πολλαπλών ηχείων για τη διάχυση του ήχου στο χώρο (sound diffusion) τονίζει τη δημιουργία εικονικών ηχητικών τοπίων, διευρύνοντας τον ηχητικό χώρο πέρα από τις φυσικές διαστάσεις του χώρου της μουσικής εκτέλεσης.  Η Μυρτώ Κορκοκίου και ο Απόστολος Λουφόπουλος συνεργάζονται από το 2000, δημιουργώντας και ερμηνεύοντας σε παγκόσμια κλίμακα ηλεκτροακουστική μουσική για φλάουτο και ηλεκτρονικούς ήχους.
Ghost   -     φλάουτο και ηλεκτρονικοί ήχοι
…μία συνεχής, έντονα κινητική μετάβαση μεταξύ περιβαλλόντων και ηχητικών καταστάσεων, ένας έντονος διάλογος των ήχων του φλάουτου με τον διαρκώς μεταμορφούμενο ηχητικό κόσμο που τους περιβάλλει...   http://www.youtube.com/watch?v=1xmiNnh9XrM.
Ανατολή -     φλάουτο και ηλεκτρονικοί ήχοι

Εμπνευσμένο από ήχους και εικόνες της Ανατολής, το έργο ενσωματώνει τη μεταμόρφωση ποικίλων ήχων στο ηλεκτρονικό μέρος, μαζί με ήχους που προέρχονται από το φλάουτο και συνυφαίνονται μουσικά με τη ζωντανή ερμηνεία με τη γλώσσα της ηλεκτροακουστικής μουσικής. http://www.youtube.com/watch?v=8nlzKXSLzFg

 

O Απόστολος Λουφόπουλος σπούδασε μουσική στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (πτυχίο μουσικών σπουδών) και στο πανεπιστήμιο CITY του Λονδίνου (διδακτορικό στη μουσική σύνθεση). Τα τελευταία δέκα χρόνια η μουσική του εκτελείται παγκοσμίως σε γνωστές διοργανώσεις και φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής (ICMC, Synthese, L’Espace Du Son κ.α) και τα έργα του έχουν βραβευτεί σε παγκόσμιους διαγωνισμούς σύνθεσης, όπως Bourges (Γαλλία), Noroit-Leonce Petitot (Γαλλία), Metamorphoses (Βέλγιο), SCRIME (Γαλλία), Space of Sound (Βέλγιο), Franco Evangelisti (Ιταλία), Musica Nova (Τσεχία), Δ. Δραγατάκης (Ελλάδα). Από το 2004 ζει μόνιμα στην Αθήνα και εργάζεται ανεξάρτητα ως συνθέτης και παραγωγός στο προσωπικό του στούντιο. Από το 2006 διδάσκει τη δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας στο Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων . Είναι ιδρυτικό μέλος του ΕΣΣΗΜ (Ελληνικός Σύνδεσμος Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής) και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας.   http://apostolosloufopoulos.wordpress.com     
                             

Η Μυρτώ Κορκοκίου είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου της Κέρκυρας. Το 2002 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην  Μουσική Ερμηνεία (Mmus in Performance) με έμφαση στις σύγχρονες τεχνικές του φλάουτου, στον αυτοσχεδιασμό, καθώς και στον συνδυασμό του φλάουτου με τα ηλεκτρονικά μέσα, στο London College of Music and Media (Λονδίνο). Από τον Φεβρουάριο του 2008 εκπονεί διδακτορική διατριβή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Τ.Μ.Σ) με επιβλέπων καθηγητή τον Ανδρέα Μνιέστρη.  Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια κλασσικού και σύγχρονου φλάουτου των Peter Lloyd (Σκωτία), Lisa Nelsen, Susan Milan, Jaime Martin (Αγγλία), Wil Offermans (Βέλγιο) και Robert Dick (ΗΠΑ- Αγγλία). Έχει κάνει μαθήματα φλάουτου με τους Ian Clarke, Chris Hyde-Smith και Robert Dick. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ηλεκτρονικής και σύγχρονης μουσικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ημέρες Σύγχρονης Μουσικής-Μάιος 2003, 2004 (Πάτρα), Φεστιβάλ Ηλεκτρονικής Μουσικής (Κέρκυρα, Ρέθυμνο, Ληξούρι), Μουσικοί στο Θησείο, Αίθουσα συναυλιών Φίλιππος Νάκας , Μικρό Μουσικό Θέατρο, Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, Ιόνιος Ακαδημία, University of Buffalo (Η.Π.Α).   Διδάσκει φλάουτο στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων-Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων. http://myrtokorkokiou.wordpress.com