Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας&Εφαρμογών[ΕΡΗΜΕΕ]

Συναυλία ΚέρκυραςΠαρασκευή   28/6/2013 – 19.30

 

Θεόδωρος Καρκατσέλας          Sting

 

Αντρέας Μνιέστρης                    Αἱ παραλλαγαί τῶν Παραλλαγῶν

 

Απόστολος Λουφόπουλος        Bee

 

Θεόδωρος  Λώτης                       Arioso Dolente / Beethoven Op. 110

 

Ορέστης Καραμανλής               Toys

επιμέλεια Θεόδωρος Λώτης

 

 

 

 

 

  Sting - Θεόδωρος Καρκατσέλας

Το “Sting” αποτελεί μία από τις 3 πτυχιακές εργασίες που απαιτούνται στα πλαίσια του μαθήματος «Σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής». για την απόκτηση πτυχίου στην κατεύθυνση της μουσικής σύνθεσης. Η έμπνευση για το έργο αντλήθηκε από ήχους της φύσης σε συνδυασμό με ήχους της μοντέρνας βιομηχανικής κοινωνίας. Εκτός αυτών, χρησιμοποιήθηκαν και ήχοι από μουσικά όργανα. Ειδικότερα, ηχητικά σχήματα κρουστών συνδυάζονται με το βόμβο που μπορεί να ηχογραφήσει κανείς κοντά σε κυψέλη μελισσών. Η μουσική φόρμα εξελίχθηκε ταυτόχρονα με τη σύνθεση του κομματιού και η ανάπτυξή της βασίστηκε στη χαρακτηριστική μορφολογία αυτών των ήχων. Το έργο δομείται σε ένα πολυεπίπεδο ηχητικό περιβάλλον, στο οποίο αναπτύσσονται έντονες ηχητικές κινήσεις. Το “Sting” απέσπασε βραβείο στο μουσικό διαγωνισμό Música Viva Electroacoustic Competition το 2011.

 

  Α παραλλαγαί τν Παραλλαγν - Ανδρέας Μνιέστρης

(Τo 2001), με δισταγμό δέχτηκα την πρόταση του Ιταλού συνθέτη Lucio Garau να συνθέσω ένα κομάτι ειδικά για μία συναυλία όπου μερικά απο τα πιο γνωστά κομάτια του για πιάνο του Brahms θα εναλλάσσονταν με κομάτια ηλεκτροακουστικής μουσικής διαφόρων ευρωπαίων συνθετών βασισμένα στο έργο του.  Ο δισταγμός οφειλόταν στην δυσκολία να βρεθεί η λύση που θα γεφύρωνε μια τόσο ισχυρή, ολοκληρωμένη και ιστορικά βαρύνουσα μουσική παράδοση με μια εν εξελίξει, ανοικτή και τελείως διαφορετική μουσική αντίληψη.  Η λύση όμως δοδηκε όταν ξανάκουσα τυχαία απο το ραδιόφωνο τις “Παραλλαγές Χάϋδν” με την υιοθέτηση της ιδέας της κατασκευής ενός κοματιού που θα συνέχιζε την παλαιότατη παράδοση της αναθεώρησης ενός μουσικού υλικού μέσα στο πλαίσιο μιας νέας μουσικής σκέψης.  Στις “Παραλλαγές Χάϋδν”, ως γνωστόν, ο Brahms επεξεργάζεται ένα θέμα που είχε δουλέψει παλαιότερα ο Χάϋδν ο οποίος επίσης για την σύνθεσή του αυτή είχε χρησιμοποιήσει ένα παλαιό θρησκευτικό ύμνο.  Για τη δική μου εργασία θεώρησα τον ήχο απο μια ηχογράφηση των “Παραλλαγών Χάϋδν” (op.56a) σαν πρωτογενές υλικό και για την κατασκευή του κοματιού χρησιμοποιήθηκε ο ήχος καθαυτός μαζί με διάφορες επεξεργασμένες παραλλαγές του.  Μακροδομικά το κομάτι είναι κατασκευασμένο - σε γενικές γραμμές - ακριβώς σύμφωνα με τον τρόπο που είναι αρθρωμένο και το ίδιο το θέμα των “Παραλλαγών...” συμπεριλαμβανομένης και της coda.  Οι “Παραλλαγές των Παραλλαγών” ήταν παραγγελία της ένωσης “Αmici della Musica” του Cagliari και πρωτοπαρουσιάστηκε στις 3/6/2001 στην πόλη αυτή.  Από τότε έχει παιχτεί σε πολλές συναυλίες και έχει μεταδοθεί απο το ραδιόφωνο στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

 

Βee- Απόστολος Λουφόπουλος

         Πηγή έμπνευσης για τη «Μέλισσα» αποτέλεσε ο μικρόκοσμος των εντόμων, ο κόσμος της έντονης και ενεργητικής κινητικής συμπεριφοράς. Θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένα «ταξίδι καβάλα σε μια μέλισσα», αφού πολλές φορές θέτει τον ακροατή στην φανταστική αυτή θέση και τον αφήνει να ταξιδέψει μαζί με το έντομο. Απώτερος σκοπός του κομματιού αυτού είναι να ξυπνήσει εικόνες και φανταστικές καταστάσεις, χωρίς καν να χρησιμοποιεί την εικόνα ως μέσο. Μπορεί να περιγραφεί ως μια ταινία χωρίς εικόνα, αφού ο ήχος από μόνος του είναι τόσο δυνατός που επιτρέπει στον ακροατή να δώσει τη δική του οπτική πτυχή στη σφαίρα της φαντασίας… Το έργο χρησιμοποιεί τη γλώσσα της ηλεκτροακουστικής μουσικής και προκύπτει από την ψηφιακή επεξεργασία ήχων της φύσης (κυρίως εντόμων) σε συνδυασμό με ηλεκτρονικό/ συντιθεμένο ηχητικό υλικό. Το κομμάτι απέσπασε το τιμητικό βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό σε νέα μέσα ARS ELECTRONICA 2011 στην κατηγορία Digital Musics & Sound Art.

 

Arioso Dolente/ Beethoven Op. 110- Θεόδωρος Λώτης

         Το “Arioso Dolente/ Beethoven Op. 110” βασίζεται στη σονάτα του Beethoven για πιάνο αρ. 31 σε λα ύφεση μείζονα, έργο 110 και συγκεκριμένα στο τρίτο μέρος, το οποίο παρέχει όλο το ηχητικό υλικό για τη σύνθεση. “Το Arioso Dolente/ Beethoven Op. 110” υλοποιήθηκε το 2002 στο στούντιο του City University του Λονδίνου και στο στούντιο του συνθέτη και έκανε πρεμιέρα την 1η Ιουνίου 2002 στο φεστιβάλ Intorno a Beethoven στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας. To έργο ανατέθηκε από το Σύλλογο Amici della Musica του Κάλιαρι. Ευχαριστίες στη Μαρία Μεταξάκη για την ηχογράφηση του πιάνου και στον Lucio Garau για την πρωτοβουλία της ανάθεσης. Το έργο απέσπασε το 1ο βραβείο στο διατλαντικό διαγωνισμό Jeu de temps/ Times Play το 2003 και ηχογραφήθηκε στο δίσκο “Epoque de l’ Eau” της Empreintes Digitales.

 

Toys- Ορέστης Καραμανλής

         Το “Toys” ανατέθηκε από το ZKM Institute for Music & Acoustics. Κέρδισε το βραβείο “Prix du Public” στο διαγωνισμό “Metamorphoses Competition” το 2012. Απέσπασε το βραβείο “Medal of the Camera dei Deputati della Repubblica Italiana” στον 9ο Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης “Città di Udine” και το 1ο βραβείο στο Διεθνή Ηλεκτροακουστικό Διαγωνισμό “Musica Nova” το 2012. Αναμένεται να συμπεριληφθεί σε δίσκο από την Μusiques & Recherches.

Θεόδωρος Καρκατσέλας

         Ο Θεόδωρος Καρκατσέλας είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην κατεύθυνση «Σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής».

 

Ανδρέας Μνιέστρης

Γεννήθηκε στον Πειραιά, σπούδασε αρχικά Φυσική στο ΑΠΘ και έπειτα ξεκίνησε τις σπουδές του στη μουσική, για να τον απορροφήσει σύντομα η συγκεκριμένη μουσική. Την ίδια περίοδο, το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον του για την αφροαμερικάνικη μουσική και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό τον ώθησε να ασχοληθεί με το σαξόφωνο. Συνέχισε τις σπουδές του στην ηλεκτροακουστική μουσική στα Πανεπιστήμια Paris VIII και Mills College της Καλιφόρνια, με τους  Robert Ashley, David Rosenboom, Anthony Braxton κ.α. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1991 και εργάστηκε ως σαξοφωνίστας και μηχανικός ήχου στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Από το 1995 μένει στην Κέρκυρα, όπου και διδάσκει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Διευθύνει το Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας & Εφαρμογών (EPHMEE)

 

Απόστολος Λουφόπουλος

Ο Απόστολος Λουφόπουλος εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας συνθέτης, μουσικός παραγωγός και καθηγητής. Επίσης διδάσκει μουσική τεχνολογία και σύνθεση στο Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Είναι ιδρυτικό μέλος και επί του παρόντος μέλος του συμβουλίου του ΕΣΣΗΜ (Ελληνικός Σύνδεσμος Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής) και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας.

 

Θεόδωρος Λώτης

         Ο Θεόδωρος Λώτης σπούδασε κιθάρα, φλάουτο, μουσική ανάλυση και σύνθεση στην Ελλάδα, το Βέλγιο και την Αγγλία. Συνθέτει μουσική για θέατρο και για χορό, για όργανα και electronics. Είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου και ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής (ΕΣΣΗΜ) και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας. Η μουσική του κυκλοφορεί από την Empreintes Digitales

www.electrocd.com/

 www.theodorelotis.com

 

Ορέστης Καραμανλής

         Γεννήθηκε στην Αθήνα, αρχικά σπούδασε Οικονομικά (1996-2000) και Στατιστική (2000-2003) στην Αθήνα τυχαία. Συνέχισε με σπουδές στη Μουσική και τη Μουσική Τεχνολογία στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στην Σύνθεση Ηλεκτροακουστικής Μουσικής στο Sonic Arts Research Centre στη Β. Ιρλανδία. Διδάσκει Μουσική και Τεχνολογία του Ήχου στο Bournemouth University.