Πρόταση Παιδείας

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ι.Π. έχει καταθέσει δημόσια τις θέσεις και τις προτάσεις της για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο Ι.Π. δημοσιεύοντας την Πρόταση Παιδείας. Εδώ επαναλαμβάνουμε περιληπτικά τις προτάσεις μας.

 

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                           ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

Προγράμματα σπουδών

 

Ένας από τους πρώτους στόχους της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών, η εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων, η εξοικείωση του φοιτητή με την ερευνητική πλευρά της επιστήμης, η πληρέστερη κατάρτιση του όχι μόνο σε θεωρητικό αλλά και σε πρακτικό επίπεδο.

Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε

1.      Να αρχίσει διάλογος σε κάθε τμήμα για το πρόγραμμα σπουδών και τα νέα μαθήματα που θα πρέπει να εισαχθούν. Στην κατεύθυνση αυτή θα βοηθούσε και η διοργάνωση ημερίδων όπου θα καλούνται διακεκριμένοι επιστήμονες του κάθε κλάδου, αλλά και απόφοιτοι των τμημάτων που έχουν ενταχθεί στην αγορά εργασίας και βλέπουν τις ανάγκες και της απαιτήσεις της.

2.      Να εξεταστεί η διεθνής πραγματικότητα, και τα προγράμματα σπουδών ξένων πανεπιστημίων.

3.      Να καταργηθούν τα μαθήματα-αλυσίδες, όπου αυτά υπάρχουν

4.      Να μοιραστούν ερωτηματολόγια σε κάθε φοιτητή για να αξιολογήσει τα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών.

5.      Να ενθαρρυνθεί η ανάληψη πρωτοβουλιών από τους φοιτητές στο τομέα της έρευνας με την διοργάνωση σεμιναρίων στα πλαίσια των μαθημάτων.

6.      Παράλληλα, να υπάρχει συστηματική διδασκαλία του τρόπου συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας (από την μέθοδο συλλογής και παρουσίασης του υλικού ως τον τρόπο παράθεσης των παραπομπών και της βιβλιογραφίας).

7.      Να δίνεται μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από το πρόγραμμα σπουδών άλλων τμημάτων, κάτι που συμβάλλει στην διεπιστημονική συνεργασία και την σφαιρικότερη εκπαίδευση του φοιτητή.

8.      Να εισαχθεί η διδασκαλία των ξένων γλωσσών ως επιλεγομένων μαθημάτων.

9.      Να εισαχθεί ή να ενισχυθεί η διδασκαλία της πληροφορικής.

10.    Τέλος να αναλάβουν κάποια μέλη ΔΕΠ τον ρόλο του ‘σύμβουλου για θέματα σπουδών’. Αυτό σημαίνει ότι θα οριστεί κάποιο μέλος ΔΕΠ υπεύθυνος για κάθε έτος (ή εξάμηνο), και θα μπορούν να απευθύνονται σε αυτόν οι φοιτητές για ζητήματα που αφορούν σε ακαδημαϊκά θέματα.

Συγγράμματα

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει

·        Να καταρτιστεί μια λίστα προτεινόμενων συγγραμμάτων για κάθε μάθημα και να επιλέγει ο κάθε φοιτητής το σύγγραμμα της αρεσκείας του. Εννοείται ότι η κάλυψη του κόστους του συγγράμματος θα πρέπει να επιβαρύνει το πανεπιστήμιο.

 

Εξετάσεις

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει

1.      Να καταργηθούν οι περιορισμοί που θέτουν τα μαθήματα-αλυσίδες.

2.      Να επεκταθεί η δυνατότητα των προαιρετικών απαλλακτικών εργασιών.

3.      Να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο κριτικό πνεύμα και όχι στην αποστήθιση.

4.      Μετά το τέλος της κάθε εξεταστικής να πραγματοποιείται μια συνάντηση του καθηγητή με τους φοιτητές που εξετάστηκαν στο μάθημά του, και να γίνεται μια ανάπτυξη των θεμάτων της εξεταστικής και των σωστών απαντήσεων. Έτσι, η εξέταση, από εξεταστική-αξιολογική δοκιμασία, μετατρέπεται σε δημιουργική-εκπαιδευτική διαδικασία καθώς ο φοιτητής συζητά με τον καθηγητή τις πιθανές απαντήσεις.

5.      Το πρόγραμμα των εξετάσεων να καθορίζεται πολύ καιρό πριν τις εξετάσει και να συμμετέχει και μια επιτροπή φοιτητών (1 από κάθε έτος) στην κατάρτιση του προγράμματος. Κατά την διαδικασία αυτή θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα ώστε να μη συμπίπτουν τα μαθήματα και να υπάρχει μια λογική απόσταση μεταξύ των μαθημάτων.

6.      Τέλος, ένα ειδικό θέμα αφορά την εξεταστική των επί πτυχίω φοιτητών. Σήμερα, ισχύει μια ευνοϊκή ρύθμιση για αυτούς, σύμφωνα με την οποία μπορούν να δίνουν τα μαθήματα οποιουδήποτε εξαμήνου (χειμερινού-εαρινού) σε οποιαδήποτε εξεταστική αρκεί να χρωστούν 5 ή λιγότερα μαθήματα και να έχουν περάσει το τελευταίο έτος σπουδών (4ο ή 5ο).

·        Πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η ευρεία εφαρμογή της παραπάνω ρύθμισης, για όλους τους επί πτυχίω φοιτητές ανεξαρτήτως των μαθημάτων που χρωστούν.

 

Πτυχιακή εργασία

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει

1.      Την πλήρη κατοχύρωση του πνευματικού έργου των φοιτητών στις πτυχιακές εργασίες με δημοσίευση ενός ετήσιου καταλόγου όπου θα αναφέρεται το θέμα της πτυχιακής, ο δημιουργός του και θα υπάρχει και μια μικρή περίληψη.

2.      Την ηλεκτρονική δημοσίευση των πτυχιακών στην ιστοσελίδα του κάθε τμήματος.

3.      Την δημόσια παρουσίαση των πτυχιακών προκειμένου και οι νεότεροι φοιτητές να  εξοικειώνονται με τέτοιες ακαδημαϊκές δραστηριότητες.

4.      Την διάθεση της υποδομής του τμήματος στους φοιτητές για τη συγγραφή, εκτύπωση και φωτοτυπήσει των εργασιών τους (δηλαδή τη δυνατότητα χρήσης υπολογιστών, εκτυπωτών, και φωτοτυπικών).

 

Εργαστήρια

             

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι υπέρ της ίδρυσης εργαστηρίων και της θεσμικής κατοχύρωσης όλων των υπαρχόντων εργαστηρίων με τις παρακάτω προϋποθέσεις.

:     Σε καμιά περίπτωση η συμμετοχή στις δραστηριότητες των εργαστηρίων δεν πρέπει να είναι υποχρεωτική για του φοιτητές.

:     Οποιοδήποτε επιστημονικό έργο παράγεται στα πλαίσια των εργαστηρίων από φοιτητές, θα πρέπει να κατοχυρώνεται ως πνευματική ιδιοκτησία του φοιτητή και όχι του επιστημονικού υπευθύνου.

:     Δεν πρέπει να υπάρχει βαθμολογική εξάρτηση των μαθημάτων από τα εργαστήρια (δηλαδή, μη παρακολούθηση των εργαστηρίων, να μην σημαίνει αδυναμία να περάσουν οι φοιτητές τα μαθήματα).

:     Τέλος για τα εργαστήρια που σχετίζονται με κάποιο γνωστικό αντικείμενο, θέση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι να μην μετατραπούν τα μαθήματα σε εργαστηριακά όπως γίνεται στα ΤΕΙ όπου υπάρχουν απουσίες και βαθμολόγηση.

Η θεσμοθέτηση των εργαστηρίων με κανονισμό λειτουργίας όπου θα υπάρχουν οι παραπάνω όροι, θα συμβάλλει στο να μην υπάρχουν ασάφειες σχετικά με τη λειτουργία τους και θα κατοχυρώσει την επιστημονική εργασία των φοιτητών που θα διεξάγεται στο πλαίσιο των εργαστηρίων.

 

Αξιολόγηση του διδακτικού έργου των καθηγητών από τους φοιτητές

 

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, οι καθηγητές πρέπει να αξιολογούνται μία φορά το εξάμηνο από τους φοιτητές. Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνεται βάσει ερωτηματολογίων που συμπληρώνουν οι φοιτητές και υπεύθυνη για τη συλλογή τους πρέπει να είναι η Σύγκλητος. Οι Σύλλογοι πρέπει να ζητήσουν την εφαρμογή της διάταξης αυτής από την Σύγκλητο και σε περίπτωση που αυτή αρνηθεί ή αδρανήσει να προχωρήσουν μόνοι τους στην κατάρτιση συλλογή και επεξεργασία των ερωτηματολογίων.

 

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 

1.      Διεκδικούμε την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων του ΙΠ μέσω σχετικών ρυθμίσεων στο Προσοντολόγιο.

2.      Προτείνουμε την δημιουργία ενώσεων αποφοίτων του κάθε τμήματος. Οι σύλλογοι φοιτητών σε συνεργασία με τις ενώσεις αυτές, θα καταβάλλουν συντονισμένες ενέργειες για την κατοχύρωσή μας και την βελτίωση της θέσης μας στον εργασιακό χώρο.  

3.      Τέλος, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δηλώνει ότι θα συνεχίσει τις ενέργειες για εξασφάλιση και κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του ΙΠ. και θα συνεχίσει να καταθέτει πρωτοποριακές προτάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.


 

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                                 ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

 

Κτιριακό

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ήδη από το Οκτώβριο του 2001 είχε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις βάσει χρονοδιαγράμματος σχετικά με την επίλυση του κτιριακού προβλήματος του Ι.Π. Ήταν η πρώτη και η μόνη παράταξη που υπέδειξε την ιδέα συνεργασίας με την Μητρόπολη Κέρκυρας (η οποία διαθέτει κτίρια μέσα στην πόλη) προτείνοντας την ανταλλαγή του ναού Αγίου Γεωργίου στο Π. Φρούριο που ανήκει στο ΙΠ με κτίριο της Μητρόπολης. Επίσης, είχε προτείνει την αξιοποίηση του κτιρίου που στέγαζε το 6ο Δημοτικό Σχολείο. Τελικά, και εφόσον το ΙΠ δεν ενδιαφέρθηκε για αυτήν την πρόταση, η Νομαρχία άρχισε την επισκευή του με σκοπό την κάλυψη δικών της αναγκών.

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ συνεχίζει να προτείνει:

  1. Επίσπευση των διαδικασιών ανέγερσης του κτιρίου στο οικόπεδο του Τμήματος Ιστορίας
  2. Ανταλλαγή του Ναού Αγίου Γεωργίου Παλαιού Φρουρίου με κτίριο της Ι. Μητροπόλεως. 
  3. Αποκατάσταση του Αγγλικού Νοσοκομείου στο Παλαιό Φρούριο

 

Η Ανάπτυξη του Πανεπιστημίου:

Ίδρυση μεταπτυχιακών προγραμμάτων και νέων Τμημάτων

 

Μεταπτυχιακά Προγράμματα

 

Η παροχή της δυνατότητας παρακολούθησης μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στην χώρα μας, είναι μια από τις βασικές θέσεις της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Πιστεύουμε ότι πέρα από τα προφανή οφέλη για τους απόφοιτους που θέλουν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακά, η δημιουργία Μεταπτυχιακών προγραμμάτων θα αναβαθμίσει και το επίπεδο σπουδών στα τμήματα αφού θα υπάρξει ειδική υλικοτεχνική υποδομή και δημιουργία ειδικών βιβλιοθηκών.

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει:

Þ    Να μην υπάρχουν δίδακτρα

Þ    Να εξεταστεί η δυνατότητα παροχής κινήτρων για την παρακολούθηση του Μεταπτυχιακού για άτομα της παραπάνω κατηγορίας ή αν δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο,

Þ    Να εξεταστεί η δυνατότητα παρακολούθησης του Μεταπτυχιακού προγράμματος είτε εξ αποστάσεως είτε υπό το καθεστώς των part-time προγραμμάτων του Εξωτερικού.

 

Νέα Τμήματα

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ήδη από το Οκτώβριο του 2001 είχε καταθέσει πρόταση για ίδρυση τμήματος Πληροφορικής. Η πρόταση αυτή πλέον υλοποιήθηκε και από το νέο χρόνο στο Ι.Π. θα λειτουργούν άλλα 2 νέα τμήματα. Θέση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα στην Κέρκυρα και να μην διασκορπιστούν τμήματά του στα άλλα νησιά του Ιονίου.

 

Οι θέσεις της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για σύγχρονες Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες

Πέντε προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό τους

 

&    Θεωρούμε απαραίτητη την δημιουργία Κεντρικής Βιβλιοθήκης.

&    Απαιτούμε την άμεση πρόσληψη Βιβλιοθηκονόμων για τη στελέχωση των βιβλιοθηκών.

&    Προτείνουμε να παρέχεται η δυνατότητα διαδανεισμού από τις Βιβλιοθήκες του Ιονίου Πανεπιστημίου.

&    Ζητάμε τον εμπλουτισμό των βιβλιοθηκών με βιβλία, πληροφοριακό υλικό και κυρίως σε περιοδικά (είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή) καθώς τα περιοδικά είναι τα κατεξοχήν όργανα της προαγωγής της έρευνας και της επιστήμης.

&    Τέλος προτείνουμε την συμμετοχή ενός τουλάχιστον εκπροσώπου των φοιτητικών συλλόγων στην Επιτροπή Βιβλιοθήκης του Ιονίου Πανεπιστημίου (που αποτελείται από 1 καθηγητή από κάθε τμήμα και ένα διοικητικό υπάλληλο-βιβλιοθηκονόμο) και την ενεργότερη λειτουργία των επιτροπών βιβλιοθήκης σε κάθε τμήμα.

 

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

 

Διδακτικό Προσωπικό

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ζητά αύξηση του διδακτικού προσωπικού

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η μόνη παράταξη που μέχρι τώρα έχει μιλήσει για αξιολόγηση των καθηγητών από τους φοιτητές.

 

ΤΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

 

Οι Γραμματείες

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει να γίνονται δεκτοί οι φοιτητές κάθε μέρα στις γραμματείες. Η υποβολή μιας αίτησης δεν είναι κάτι που θα καθυστερήσει τις υπόλοιπες εργασίες των γραμματειών.

 

Η σίτιση και η στέγαση

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει:

1.      Να χτιστεί λέσχη και νέα εστία.

2.      Να αυξηθούν τα κονδύλια για την σίτιση και τη στέγαση προκειμένου να ανέβει το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρονται.

3.      Να γίνονται συχνοί έλεγχοι από την φοιτητική μέριμνα και την Επιτροπή Σίτισης Στέγασης στα εστιατόρια.

4.      Να βελτιωθεί η ποιότητα και να αυξηθεί η ποσότητα στην σίτιση.

5.      Να καταρτιστούν ερωτηματολόγια ώστε οι στεγαζόμενοι και σιτιζόμενοι φοιτητές να αξιολογούν και να κρίνουν το επίπεδο και την ποιότητα των ξενοδοχείων και των εστιατορίων.

6.      Να τοποθετηθούν υπολογιστές στα ξενοδοχεία και να συνδέονται με το Internet.

7.      Τέλος προτείνουμε την Δημιουργία Κυλικείων

 

 

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Προτάσεις για παροχή Πρόσβασης στο Internet και για σεμινάρια Πληροφορικής

           

Ø       Εγκατάσταση τουλάχιστον 3-5 υπολογιστών στην Εστία πρωτοετών και σύνδεση της Εστίας με το Internet.

Ø      Σε δεύτερη φάση, προτείνουμε να δίνεται αντίστοιχη δυνατότητα στα συμβεβλημένα ξενοδοχεία.

Ø      Παροχή της δυνατότητας σύνδεσης με το Internet και σε φοιτητές του Ι.Π. που έχουν νοικιάσει κάποιο σπίτι και δεν στεγάζονται με το Ι.Π. Η δυνατότητα αυτή δίνεται στους φοιτητές (σχεδόν) όλων των υπολοίπων ελληνικών ΑΕΙ. Πιστεύουμε ότι είναι καιρός να αρχίσουν κινήσεις από το Πανεπιστήμιο προς αυτήν την κατεύθυνση.

 

 

 

:     Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ σας γνωρίζει είναι η πρώτη και η μόνη παράταξη η οποία διαθέτει διεύθυνση e-mail (dap-ndfk@hotmial.com), και ιστοσελίδα (www.dap.gr)

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει:

1.      Την δημιουργία ενός συγκεκριμένου εξοπλισμένου χώρου όπου θα διατίθεται για την καλλιτεχνική δημιουργία ή την πολιτιστική εκπαίδευση των φοιτητών. Σε έναν τέτοιο χώρο θα μπορεί να έρχεται σε επαφή με το αντικείμενο ή την καλλιτεχνική δραστηριότητα που τον ενδιαφέρει (μουσική, χορό, θέατρο, φωτογραφία, ζωγραφική, κινηματογράφο), και παράλληλα θα μπορούν να πραγματοποιούνται εκθέσεις με δημιουργίες των φοιτητών.

2.      Την ανάληψη πρωτοβουλίας από τους φοιτητικούς συλλόγους, είτε από κοινού είτε μεμονωμένα, να ιδρυθεί μια πολιτιστική ομάδα από φοιτητές του Ιδρύματος, με πλατιά συμμετοχή φοιτητών και των τεσσάρων τμημάτων.

3.      Την συνεργασία με πολιτιστικούς φορείς του νησιού και την διοργάνωση από κοινού εκδηλώσεων.

4.      Την γνωριμία με την πολιτισμική παράδοση του νησιού μέσα από την διοργάνωση επισκέψεων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

 

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                             ΤΡΙΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Καλύτερη Λειτουργία του Συλλόγου Φοιτητών

αλλά και του φοιτητικού κινήματος

 

ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ

 

Επιθυμία και στόχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η συμμετοχή των φοιτητών στις Γενικές Συνελεύσεις του Σ.Φ. ώστε να παίρνουν όλοι μέρος στη λήψη αποφάσεων και να είναι σε θέση να κρίνουν τα προβλήματα και τις τοποθετήσεις. Παράλληλα, θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια από όλους, να συγκαλούνται συνελεύσεις με θέματα που ενδιαφέρουν πραγματικά τους φοιτητές.

 

ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ πιστεύει ότι είναι πια καιρός να προχωρήσουμε στην ίδρυση ενός συλλογικού οργάνου (Διοικητικού Συμβουλίου) στο οποίο θα εκπροσωπούνται και οι 4 σύλλογοι. Το όργανο αυτό, θα μοιάζει με αντίστοιχα άλλων πανεπιστημίων (πχ Φοιτητική Ένωση ΑΠΘ)  αλλά δεν θα έχει δεσμευτική ισχύ για τις Γενικές Συνελεύσεις των 4 Φοιτητικών Συλλόγων που θα παραμένουν τα κυρίαρχα όργανα των συλλόγων τους.

Επίσης, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει

1.      Την δημιουργία μιας Επιτροπής Στήριξης του ΙΠ από όλους τους κερκυραϊκούς φορείς.

2.      Την σύγκληση συνελεύσεων πρωτοετών με πρωτοβουλία του ΔΣ των Συλλόγων και δημιουργία μια επιτροπή έτους.

3.      Την δημιουργία Συλλόγου των Φοιτητών που μένουν στην Εστία.

 


 

 

Πρόχειρο

Εδώ θα βρείτε αναπτυγμένη την ΤΡΙΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. Αν θέλετε βάλτε αυτήν ή το πάνω

Κάντε τις απαραίτητες διορθώσεις.

 

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                             ΤΡΙΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Καλύτερη Λειτουργία του Συλλόγου Φοιτητών

αλλά και του φοιτητικού κινήματος

 

 

Η πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

 

ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ

Επιθυμία και στόχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η συμμετοχή των φοιτητών στις Γενικές Συνελεύσεις του Σ.Φ. ώστε να παίρνουν όλοι μέρος στη λήψη αποφάσεων και να είναι σε θέση να κρίνουν τα προβλήματα και τις τοποθετήσεις.

·        Προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούν όλες οι παρατάξεις του Συλλόγου ώστε να επιτύχουμε όλοι μαζί την αλλαγή της εικόνας των μέχρι τώρα Γενικών Συνελεύσεων όπου κυριαρχούνται από τον λόγο μόνο των συνδικαλιστών.

·        Οι φοιτητές πρέπει να αισθανθούν ότι ο Σύλλογος δεν είναι υπόθεση μόνο των παρατάξεων. Για το λόγο αυτό πρέπει να δίνεται μεγαλύτερη δυνατότητα για τοποθετήσεις των φοιτητών, μειώνοντας το χρόνο των τοποθετήσεων της κάθε παράταξης.

·        Παράλληλα, θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια από όλους, να συγκαλούνται συνελεύσεις με θέματα που ενδιαφέρουν πραγματικά τους φοιτητές.

·        Οι φοιτητές θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να ενεργοποιηθούν για την επίλυση των προβλημάτων τους για αυτό πρέπει να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες του Συλλόγου. Για το λόγο αυτό προτείνουμε την πραγματοποίηση συνελεύσεων του κάθε έτους για τα ζητήματα που μπορεί να τα απασχολούν.

·        Παράλληλα προτείνουμε να δημιουργηθεί σε κάθε σύλλογο μια επιτροπή Φοιτητών αποτελούμενη από έναν φοιτητή από κάθε έτος η οποία θα ασχολείται με θέματα προγράμματος σπουδών και με όποιο πρόβλημα προκύπτει σχετικά. Οι φοιτητές αυτοί θα εκλέγονται από τις συνελεύσεις των φοιτητών του έτους τους και θα φροντίζουν να συγκαλούνται συχνά συνελεύσεις για την συζήτηση των προβλημάτων που τους αφορούν.

 

ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

 

Καταρχάς θα πρέπει να ισχυροποιηθεί η επικοινωνία μεταξύ των συλλόγων μέσα από συχνές συναντήσεις τους στα πλαίσια του άτυπου ‘Κοινού ΔΣ’, τουλάχιστον για τα μεγάλα προβλήματα του Ιδρύματος. Έτσι, θα είναι δυνατόν να εξεταστούν σφαιρικότερα οι απόψεις και οι προτεινόμενες δράσεις.

Σε ένα δεύτερο στάδιο, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ πιστεύει ότι είναι πια καιρός να προχωρήσουμε στην ίδρυση ενός συλλογικού οργάνου στο οποίο θα εκπροσωπούνται και οι 4 σύλλογοι. Το όργανο αυτό, θα μοιάζει με αντίστοιχα άλλων πανεπιστημίων (πχ Φοιτητική Ένωση ΑΠΘ)  αλλά δεν θα έχει δεσμευτική ισχύ για τις Γενικές Συνελεύσεις των 4 Φοιτητικών Συλλόγων που θα παραμένουν τα κυρίαρχα όργανα των συλλόγων τους.

 

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να σχετίζεται με την κοινωνία και τις υγιείς της δυνάμεις όπως οι εργαζόμενοι, αλλά σε καμιά περίπτωση η σχέση αυτή δεν πρέπει να είναι επιλεκτική. Στο κάλεσμα του φοιτητικού κινήματος πρέπει να συμπεριλαμβάνονται όλες οι κοινωνικές δυνάμεις, να συμπεριλαμβάνονται φορείς που εκφράζουν πλατιές μάζες της κοινωνίας του νησιού, από τους εργάτες του μόχθου ως τους επιστήμονες της ιατρικής. Και όλες αυτές οι δυνάμεις, ενδιαφέρονται τόσο για τις διεκδικήσεις των φοιτητών όσο και για το μέλλον και την πορεία του Ι.Π.

Για αυτό και η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προτείνει την δημιουργία μιας πραγματικής κοινωνικής συστράτευσης για το ΙΠ, με την συμμετοχή όλων των φορέων του νησιού της Κέρκυρας. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε την δημιουργία μιας Επιτροπής Στήριξης του ΙΠ από όλους τους κερκυραϊκούς φορείς.

 

ΆΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

 

 

1.      Να συγκαλούνται συνελεύσεις πρωτοετών με πρωτοβουλία του ΔΣ των Συλλόγων και να δημιουργείται μια επιτροπή έτους.

2.Να δημιουργηθεί Σύλλογος των Φοιτητών που μένουν στην Εστία.

Αρχική