ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Κώστας Καρδάμης 

Καθηγητής

Επικοινωνiα

Version in English

O Κώστας Καρδάμης αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου το 2000 εκπονώντας πτυχιακή εργασία στον τομέα της Νεοελληνικής Μουσικής Ιστορίας (επιβλέπων: καθ. Χάρης Ξανθουδάκης). Το 2002 ως υπότροφος του «Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή» έλαβε τον τίτλο του Master in Advanced Musical Studies από το Royal Holloway, University of London (επιβλέπων: καθ. David Charlton). To 2006 απέκτησε διδακτορικό τίτλο από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τίτλος διατριβής: Ο "προσολωμικός" Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος και το έργο του (επιβλέπων: καθ. Χάρης Ξανθουδάκης). 

Έχει συνεργαστεί με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, την Oxford University Press (The New Grove Dictionary of Music and Musicians)  και συμμετέχει σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια, δημοσιεύοντας παράλληλα μελέτες σχετικές με την ιστορία της Νεοελληνικής Μουσικής, ιδιαίτερα αυτής του 18ου και 19ου αιώνα, και του μουσικού θεάτρου. Στα ερευνητικά ενδιαφέροντά του συμπεριλαμβάνεται, επίσης, η μουσική για πνευστά όργανα και η διάδραση μουσικής, κοινωνίας και πολιτικής.

Από το 2002 εργάζεται στο ΤΜΣ του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι διευθυντής του Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής του ιδίου τμήματος, μέλος της συντακτικής ομάδας των περιοδικών Μουσικός Λόγος και Μουσικός Ελληνομνήμων, και της ελληνικής επιτροπής της RILM, καθώς και  Γενικός Επιμελητής της σειράς Μνημεία Νεοελληνικής Μουσικής. Από το 2003 έχει αναλάβει την επιμέλεια του Αρχείου και του  Μουσείου της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας.

Στις παράλληλες δραστηριότητές του συμπεριλαμβάνεται η ενασχόλησή του με τα χάλκινα πνευστά. Η σχέση του με την τούμπα, αποτέλεσμα των πρώιμων μουσικών εμπειρίών του στον χώρο της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας, ενισχύθηκε με τον θετικότερο τρόπο κατά τη φοίτησή του στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, αλλά δεν ξεπερνά τα όρια του καλώς εννοούμενου ερασιτεχνισμού. Έχει παρακολουθήσει ωδειακά μαθήματα με τον Νικ. Ζερβόπουλο και τον Γιωρ. Ραράκο, από την τάξη του οποίου έλαβε και πτυχίο. Συμμετείχε σε σεμινάρια τούμπας των Γιώρ. Ραράκου, Hed. Jan Renes και Roger Bobo, καθώς και μουσικής δωματίου (Melos Brass, Fred Mills, Ben van Dijk, Walter Hilgers). Υπήρξε συντονιστής του Ιonian Brass Quintet, μέλος του Just Tuba Quartet, καθώς και μουσικός της Egham Brass Band (Λονδίνο).

Δημοσιεyσεις

 

Ανακοινωσεις σε Συνeδρια

  • «From transnationalism to nationalism; The formulation of the Ionian Islands cultural identity during the "long nineteenth century" through music», ανακοίνωση στο Συνέδριo The Nineteenth Century Today: Interdisciplinary, International, Intertemporal (Durham University, 10-12.7.2024), υπό δημοσίευση 

  • «Transnational aspects of the operatic activity in the Ionian Islands», ανακοίνωση στο Συνέδριo The Circulation of Opera and Operaic Companies around the Mediterranean Theatres (Part II), Βαλέττα, Μάλτα (25-27.4.2024), υπό δημοσίευση  

  • «Ο Διονύσιος Λαυράγκας και η Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια», ανακοίνωση στο Συνέδριο Διονύσιος Λαυράγκας: Ένας πολυπράγμων μουσικός (Ωδείον Αθηνών, 24.5.2024), υπό δημοσίευση 

  • «“Πολεμόκραχτες φωνές” Ελευθερίας στα Επτάνησα του 19ου αιώνα: Συνέχειες και σημαινόμενα», ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο "Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά" (Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων, Ζάκυνθος, 8-10.12.2023), υπό δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου

  • «Ιωσήφ Λιμπεράλης: Άγνωστες πτυχές της ζωής και της δράσης του Επτανήσιου συνθέτη, αρχιμουσικού και ιμπρεσάριου κατά την “κερκυραϊκή περίοδό” του (1819-1852)», ανακοίνωση στο ΙΒ΄ Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο (Ζάκυνθος, 18-21.10.2023), υπό δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου

  • «The East of the West and the West of the East”: Reapproaching the Ionian Islands’ music (16th-20th cent.», παρουσίαση στο Panel Session Remapping the Confines of the Historiographical Canon in Greek Art Music” (συντονιστής:  Γεώργιος Σακαλλιέρος), στο πλαίσιο του 21st Qinquennial Congress of the International Musicological Society, Αθήνα, 22-26.8.2022

  • «Reflections on the operatic activity in the Ionian Islands; Aspects of a (now forgotten) shared world», παρουσίαση στο IMS Study Group “Mediterranean Music Studies”: “The Circulation of Opera and Operatic Companies around the Mediterranean Theaters”, στο πλαίσιο του 21st Qinquennial Congress of the International Musicological Society, Αθήνα, 22-26.8.2022 (παρουσίαση: 22.8.2022), υπό δημοσίευση

  • «Η τριτοβάθμια μουσική εκπαίδευση στα Επτάνησα. Μία ανασκόπηση και μία πρόταση από μουσικολογικής άποψης», ανακοίνωση στο Συνέδριο Επτανησιακής Μουσικής (Διοργάνωση: Χορωδία Κερκύρας, Κέρκυρα, 13-15.10.2022), υπό δημοσίευση

  • «"Σχέδιασέ το όπως θες" ή Απεικονίζοντας τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο μέσα από τα παραμορφωτικά κάτοπτρα του 19ου αιώνα», Μουσική Δημιουργία και Πράξη στη Νεώτερη Ελλάδα. Τιμώντας τον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο (Κέρκυρα, 8-11.4.2022, Συνδιοργάνωση: Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Μουσικών Σπουδών-Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής / Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Κέρκυρα: Φιλαρμονική Ετιαρεία Κερκύρας-Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής ΤΜΣ/ΙΠ, 2023), 37-46

  • «Between "national illness" and "the return of the Muses to their homeland": Topographies of opera in the Ionian Islands», International Conference Musical Topographies of the Mediterranean (16-18.3.2022, Οργάνωση: Max Weber Foundation, Goethe Universität Frankfurt am Main, DHI, Orient-Institut Istanbul), υπό δημοσίεση

  • «"Τα ηρωικά ταύτα ποιήματα ανεπλήρωνον τας ελλείψεις των πολιτικών εφημερίδων": Μελωδική αμεσότητα και Επανάσταση στο Ιόνιο», Η Επτάνησος στην Επανάσταση του 1821, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, 23-24.3.2022, Διοργάνωση: Επιτροπή Ιονίου Πανεπιστημίου για τον Εορτασμό του 1821

  • «Οι προνεωτερικές ιταλικές επαναστάσεις υπό το φως της Filosofia della Musica του Giuseppe Mazzini: Η περίπτωση της όπερας La battaglia di Legnano», Κοινωνική διαμαρτυρία, εξέγερση και επανάσταση στα προνεωτερικά Ιταλικά Κράτη (13ος -18ος αι.). Οργάνωση: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, 29-30.11.2021, δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Αθήνα: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, 2024)

  • «Ο ήχος, η ηχώ και ο απόηχος του Αγώνα», Επτανησιακός Πατριωτισμός (18ος-19ος αι.). Πρόσωπα, Ιδέες, Θεσμοί και Δράσεις (Οργάνωση: Αναγνωστική Εταιρία Κερκύρας, Κέρκυρα, 12-14.11.2021), υπό δημοσίευση 

  • «Πτυχές της μουσικής συνάντησης Γερμανίας και Ελλάδας στον επτανησιακό χώρο», Ελληνογερμανικές διασταυρώσεις στις τέχνες από το 1821 έως το 2021, Κέντρο Νέου Ελληνισμού (CEMOG), Freie Universität Berlin, 23.6.2021. Δημοσίευση (ελληνικά, γερμανικά) στο Online Compendium του Συνεδρίου: https://comdeg.eu/el/compendium/essay/111233/  

  • «Ένας διανοούμενος των ήχων: o Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος και η φιλοσοφικοποίηση της μουσικής», Ελληνογερμανικές διασταυρώσεις στις τέχνες από το 1821 έως το 2021, Κέντρο Νέου Ελληνισμού (CEMOG), Freie Universität Berlin, 23.6.2021. Δημοσίευση (ελληνικά, γερμανικά) στο Online Compendium του Συνεδρίου: https://comdeg.eu/el/compendium/essay/111587/

  • «Ξαναδιαβάζοντας τον Σπύρο Γ. Μοτσενίγο», 12ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο (Θεσσαλονίκη, 27-29.11.2020, Συνδιοργάνωση: Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης ΠΑ.ΜΑΚ. και Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία, 2022), 557-567

  • «Η μουσική στην, και περί την, Ιόνιο Ακαδημία κατά την περίοδο δράσης του Χριστόφορου Φιλητά», Λογιοσύνη και συγκρότηση της ιστορίας της Νεοελληνικής Γραμματείας: 18ος-19ος αιώνας (Αθήνα, Αίθουσα Εκδηλώσεων της Βουλής των Ελλήνων, 13-14.12.2019, Οργάνωση: Βουλή των Ελλήνων, Πανεπιστήμιο Κρήτης-Φιλοσοφική Σχολή-Τμήμα Φιλολογίας), δημοσίευση στο Αλέξανδρος Κατσιγιάννης, Δημήτρης Πολυχρονάκης, Κωνσταντίνος Χρυσόγελος (επιμ.), "Προς μάθησιν εντελεστέραν": Ο Χριστόφορος Φιλητάς (1787-1867) και η συγκρότηση της Νεοελληνικής Φιλολογίας τον 18ο και 19ο αιώνα (Αθήνα: Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων, 2022), 175-186

  • «Μουσική και μουσικοί στη Φιλική Εταιρεία. Η επτανησιακή πτυχή», στην επιστημονική ημερίδα 200 χρόνια από την εγκατάσταση των Εφοριών της Φιλικής Εταιρείας στην Επτάνησο (Αθήνα, Μέγαρο Παλαιάς Βουλής, 23.11.2019. Οργάνωση: Αναγνωστική Εταιρία Κερκύρας, Κερκυραϊκή Ένωσις Αθηνών), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Κέρκυρα: Αναγνωστική Εταιρία Κερκύρας / Κερκυραϊκή Ένωση Αθηνών "Ο Άγιος Σπυρίδων", 2021), 217-227

  • «Οι μετοικεσίες ως παράγοντες διαμόρφωσης της μουσικής των Ιονίων Νήσων», ανακοίνωση στο συνέδριο Πληθυσμιακές μετακινήσεις προς τα Ιόνια Νησιά: από τον 13ο αι. έως την Ένωση με την Ελλάδα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών-Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Κέντρο Μελετών Ιονίου, 9-11 Οκτωβρίου 2019, δημοσίευση στον ομότιτλο τόμο Πρακτικών (Αθήνα: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Κέντρο Μελετών Ιονίου, 2022), 167-183

  • «‘Exceptionsanddeviations’; The Ionian Islands», ανακοίνωση στο workshop It Sounds Greek to Me’: Greek Art Music since the Nineteenth Century 9 Μαΐου 2019, Kings College London, Centre for Hellenic Studies

  • «Ανιχνεύοντας τις 'Στήλες της Αρμονίας': Ειδήσεις για τη μουσική δραστηριότητα στις κερκυραϊκές τεκτονικές στοές του 19ου αιώνα», ανακοίνωση στο 10ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (Κέρκυρα, 26-28.10.2018), δημοσίευση στα Πρακτικά του συνεδρίου (Αθήνα: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία, 2019), 27-37 

  • «Experiencing the past and encountering the future; Music, War and Politics in Corfu (1916-1919)», The Birth of Contemporary Europe: WW1, Music and the Arts, Αθήνα, Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», 9-11.11.2018, υπό δημοσίευση

  • «Μεταξύ ιδεοληψίας και επιχειρηματικότητας. Η περίπτωση της ‘Ανατολικής Συμφωνίας’ του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου», ανακοίνωση στο ΙΑ΄ Πανιόνιο Συνέδριο (Κεφαλονιά, 21-25/5/2018), δημοσίευση στα Πρακτικά του συνεδρίου (Αργοστόλι: Εταιρεία Κεφαλληνιακών Ιστορικών Ερευνών, 2019), τομ.3, 563-571

  • «Δομένικος Παδοβάς: ο ‘ελάσσων’(;) μιας επετείου», ανακοίνωση στο συνέδριο Όπερα και ελληνισμός κατά τον 19ο αιώνα (Κέρκυρα, 17-19/11/2017), δημοσίευση στο Opera and the Greek World during the Nineteenth Century (Corfu: Ionian University-Music Department-Hellenic Music Research Lab / Corfu Philharmonic Society, 2019), 105-118 

  • «To Μουσείο και Αρχείο της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας», ανακοινωση στο 1ο Συνέδριο Μουσικών Βιβλιοθηκών & Αρχείων του Ελληνικού Παραρτήματος της IAML (Αθήνα, Μεγάλη Μουσική Βιλιοθήκη της Ελλάδος 'Λίλιαν Βουδούρη', 21-22.4.2017), υπό έκδοση

  • «Σπυρίδωνος Ξύνδα / Ιωάννη Ρινόπουλου, Ο Υποψήφιος. Οι άγνωστες πτυχές ενός δεδομένου μελοδράματος», ανακοίνωση στο 8ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (Αθήνα, 25-27.11.2016), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Θεσσαλονίκη: ΕΜΕ, 2019), σ. 120-136

  • «Orientalism in the Ionian Islands’ music», in “Bridging Musical Cultures? The Eastern Mediterranean and Western Asian Regions in the History of Music”, Οξφόρδη, 4-5.11.2016,  Balzan Programme in Musicology 2013-2017 “Towards a Global History of Music”. Δημοσίεση στο Reihard Strohm (επιμ.), The Music Road. Coherence and Diversity in Music from the Mediterranean to India, στη σειρά Proceedings of the British Academy” (London: The British Academy, 2019), 296-317

  • «Music of the Ionian Islands in Historical and Cultural Context», ανακοίνωση στο First joint symposium of the ICTM Study Group on Mediterranean Music Studies and the International Musicological Society (Νάπολη, Università degli studi di Napoli “L'Orientale” και Conservatorio di Musica San Pietro a Majella, 21-26.6.2016).

  • «Για την αλληλογραφία του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου: Πρόδρομες σκέψεις», ανακοίνωση στο 7ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (Κέρκυρα, 30.10-1.11.2015), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Θεσσαλονίκη: ΕΜΕ, 2016), σ. 266-273 [Ψηφιακό Ανάτυπο]

  • «Προσεγγίσεις της ελληνικής αρχαιότητας στα επτανησιακά οπερατικά έργα», Ελληνικότητα και ετερότητα: Πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις και 'εθνικός χαρακτήρας' στον 19ο αιώνα, Οργάνωση: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ και Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 14-17.5.2015), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συμποσίου. Επιμέλεια: Άννα Ταμπάκη – Ουρανία Πολυκανδριώτη, τ. Β΄, (Αθήνα, 2016), σ. 41-56 [Ψηφιακό Ανάτυπο]

  • «Of Odes, Anthems and Battle Songs; Creating citizens through music in Greece during the ‘long nineteenth century’», Music, language and identity in modern Greece, Οργάνωση: British School in Athens, Ωδείο Αθηνών, King's College London (Athens, 8-10.5.2015), δημοσίευση στο Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou, Roderick Beaton (επιμ.), Music, language and identity in modern Greece, σειρά ‘Publications of the Centre for Hellenic Studies, King’s College London’ (London: Routledge, 2019), 63-74

  • «La Scuola Ionica di musica. Nikolaos Mantzaros, Pavlos Karrer, Spiros Samaras», "Sette note dalla Grecia". Musiche e compositori delle Isole Ionie a Milano nell’Ottocento. Nikolaos Mantzaros, Pavlos Karrer, Spiros Samaras, Conservatorio di Milano "Giuseppe Verdi", 17.3.2015 (Οργάνωση: Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, Conservatorio di Milano "Giuseppe Verdi", Γενικό Ελληνικό Προξενείο)

  • «‘Η καλλιέργεια της κοσμικής μουσικής θα ήταν αντικείμενο μεγάλης σημασίας’: H Ιόνιος Ακαδημία και η μουσική», ανακοίνωση στην επιστημονική ημερίδα για τα 190 χρόνια από την ίδρυση της Ιονίου Ακαδημίας που διοργάνωσε το Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου στις 10/12/2014, δημοσίευση στο Γρηγόρης Ψαλλίδας, Ιόνιος Ακαδημία: 190 Χρόνια από την Ίδρυσή της. Το ιστορικό πλαίσιο (Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Ιστορίας / Ιόνιος Εταιρεία Ιστορικών Μελετών, 2019), σ. 231-242

  • «‘Είναι όργανα δικά μου το Συμβούλιο, η Αστυνομία, ο Αρμοστής και η Γερουσία’: Ένας ‘υποψήφιος βουλευτής’ καυτηριάζει την προενωτική και μεθενωτική Κέρκυρα», ανακοίνωση στο Ι΄ Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο (Κέρκυρα, 30/4-4/5/2014). Δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου, Κερκυραϊκά Χρονικά, τόμος ΙΒ΄ (2018), σελ. 155-166

  • «Οι μπάντες ως φορείς διάδοσης της έντεχνης μουσικής στην Ελλάδα: προβληματισμοί και μεθοδολογικά ζητήματα», ανακοίνωση στην ημερίδα Η πρόσληψη της έντεχνης μουσικής στην Ελλάδα (Διοργάνωση: Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, 11 Απριλίου 2014), στο πλαίσιο του 10ου Κύκλου των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών. Δημοσίευση επαυξημένης μορφής στο Ιονικά Ανάλεκτα 7 (2017), 79-88.

  • «Σπυρίδων Ξύνδας, Λεωνίδας Αλβάνας και μερικές σκέψεις για το έντεχνο τραγούδι στα Επτάνησα», ανακοίνωση στη διημερίδα Το ελληνικό τραγούδι: ιστορικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές διαστάσεις (Διοργάνωση: Κρατική ορχήστρα Αθηνών και Μεγάλη Μουσικής Βιβλιοθήκη της Ελλάδος ‘Λίλιαν Βουδούρη’, Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 22 και 23 Μαΐου 2013), στο πλαίσιο του 9ου Κύκλου των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών. Δημοσιεύτηκε στο Πολυφωνία 23, σελ. 133-143.

  • «Aria in idioma Greco” or Pending the Greek-speaking singers», ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο The National Element in Music (Αθήνα, 18-20 Ιανουαρίου 2013, οργάνωση Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών και Μεγάλη Μουσικη Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη" Δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (διατίθενται μέσω διαδικτύου  από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, σελ. 126-134)

  • «“Ίσως να είναι αλήθεια ότι η μουσική είναι μόνο ένας καλλιτεχνικός συνδυασμός ηχητικών κυμάτων, αλλά δεν υπάρχει λόγος να ξαμολά κανείς τα κύματα αυτά σε εκκωφαντικές θύελλες”: Η μουσική στα έργα του Ιουλίου Βερν», στο συνέδριο Μουσική και Γλώσσα (Αθήνα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών-Τμήμα Μουσικών Σπουδών, 23-24 Νοεμβρίου 2012). Δημοσίευση στο Μουσικολογία 22 (2015), 385-399.

  • «Η αναζήτηση της ‘εθνικής μουσικής’ στα Επτάνησα του 19ου αιώνα», κεντρική ομιλία στο συνέδριο Ελληνική μουσική δημιουργία: Ταυτότητες και ιστορικές μνήμες (Λευκωσία, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 15-17 Νοεμβρίου 2012), υπό δημοσίευση

  • «Διονυσίου Ροδοθεάτου, Oitona (1876): Ένας κέλτικος μύθος στην Κέρκυρα», Διατμηματικό Συμπόσιο με θέμα Αρχαίοι μύθοι και μουσική δημιουργία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, 21 και 22 Οκτωβρίου 2012). Δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (διατίθενται μέσω διαδικτύου  από την Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία, σελ. 83-96).

  • «A Scot bard in the European South: Dionisios Rodotheatos’s opera Oitona (1876)», ανακοίνωση στη 17th Biennial International Conference on Nineteenth-Century Music (Εδιμβούργο, The University of Edinburgh, 27-30/6/2012), υπό δημοσίευση
  • «Μουσικές αναπαραστάσεις χώρου και ανθρώπων: Η περίπτωση των Επτανήσων», στο Μνήμη Εύης Ολυμπίτου, Συμπόσιο: «Τοπικές κοινωνίες στον θαλάσσιο και ορεινό χώρο στα νότια Βαλκάνια, 18ος-19ος αιώνας, Κέρκυρα, Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Ιστορίας, 24-26 Μαΐου 2012. Δημοσίευση στα Πρακτικά του Συμποσίου (Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Ιστορίας, 2014), 183-196.
  • «Ο Λορέντζος Μαβίλης και η μουσική: Ρητά σημαίνοντα και άρρητα σημαινόμενα», ανακοίνωση στην επιστημονική διημερίδα Λορέντζος Μαβίλης. 100 χρόνια από τον θάνατό του (Κέρκυρα, Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 28-29/4/2012), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου, Κερκυραϊκά Χρονικά Περίοδος Β΄, Τομος ΣΤ΄ (Κέρκυρα: Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 2012), 23-40.
  • «Πτυχές του γυναικείου 'πιανισμού' στα Επτάνησα του 19ου αιώνα», ανακοίνωση στο συνέδριο Όψεις Μουσικής Ιστοριογραφίας (Αθήνα, Πανεπιστήμιο Αθηνών-Τμήμα Μουσικών Σπουδών και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκη-Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Κεντρικό Κτίριο Ε.Κ.Π.Α., 15 και 16 Δεκεμβρίου 2011). Δημοσίευση στο Μουσικολογία 21, σελ. 333-348 και επαυξημένη στο Ιονικά Ανάλεκτα 3 (2013), 65-81.
  • «“A consideration on the power of Music. Ionian Islands and music during late 18th century» ανακοίνωση στο 13th International Congress for Eighteenth Century Studies, Graz, Austria, 25-29 July 2011
  • «Ionian (Septinsular) composers and Classical Antiquity: Revisiting the past or legitimising the present?», ανακοίνωση στο συνέδριο Crossroads: Greece as an intercultural pole of musical thought and creativity, Θεσσαλονίκη, 6-10 Ιουνίου 2011 (Διοργάνωση: Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και International Musicological Society). Δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (διατίθενται μέσω διαδικτύου από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.), σ. 453-463
  • «The birth of 'Greek national music' in 19th-century Ionian Islands», ανακοίνωση στη 16th Biennial Conference on Nineteenth-Century Music (Southampton, University of Southampton, 8-11/7/2010)
  • «Οι επτανησιακές μουσικές ταυτότητες: θεωρήσεις και αναθεωρήσεις μέσα από τη νεώτερη έρευνα», ανακοίνωση στο Θ΄ Πανιόνιο Συνέδριο (Παξοί, 26–30/5/2010), δημοσιεύται στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Παξοί: Εταιρεία Παξινών Μελετών, 2014), τομ. β΄, σσ. 231-261
  • «Νέες ειδήσεις για τη μελοδραματική δραστηριότητα του θεάτρου Σαν Τζιάκομο μεταξύ 1799 και 1823», ανακοίνωση στο συνέδριο Επτανησιακή όπερα και μουσικό θέατρο έως το 1953, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 23–24/4/2010 (Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ), δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά του συνεδρίου (διαθέσιμα στο διαδίκτυο από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.), σ. 48-59
  • «Η Φιλοσοφία της Μουσικής του Τζιουζέπε Ματσίνι», ανακοίνωση στο συνέδριο Ο στοχασμός των δημιουργών (Κέρκυρα, Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 6-7/11/2009), υπό δημοσίευση
  • «Challenging the canon; Towards a history of neo-hellenic music», ανακοίνωση στην Joint Annual Conference of the Royal Musical Association and the Society of Musicology in Ireland (Δουβλίνο, 9-12/7/2009), υπό δημοσίευση
  • «Η μπάντα πριν από τη μπάντα: Σκέψεις για τα πρώιμα σύνολα πνευστών στα Επτάνησα», ανακοίνωση στο συνέδριο Ο πολιτισμός των Ιονίων Νήσων χθες και σήμερα (Αργοστόλι, 11-14/12/2008), δημοσίευση στα Πρακτικά του συνεδρίου (Αργοστόλι, Δήμος Αργοστολίου, 2009), τόμος α΄, 100-107
  • «Σούμπερτ, Λιστ, Μάντζαρος: Τρεις συνθέτες του 19ου αιώνα μελοποιούν Πετράρχη», ανακοίνωση στο συνέδριο Με επίκεντρο την ποίηση (Κέρκυρα, Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 7–9/11/2008). Δημοσιεύθηκε στο Πόρφυρας 140 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2011), 135-148
  • «Η μουσική στην εκπαίδευση των Επτανήσων της Βρετανικής Προστασίας», ανακοίνωση στην επιστημονική ημερίδα Η μουσική στο ελληνικό σχολείο από το χθες στο αύριο (Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, 9/6/2007)
  • «Το μουσικό θέατρο και οι επαναστατικές εορτές στην Κέρκυρα των Δημοκρατικών Γάλλων (1797–1799)», ανακοίνωση στην ημερίδα Η ελληνική μουσική και η Γαλλία (Αθήνα, Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, 24/2/2007), υπό δημοσίευση
  • «Οι απαρχές της μαντζαρικής μελοποιΐας», ανακοίνωση στο επιστημονικό συνέδριο «Καλές πνοές παρηγοριά…» Σολωμός–Μάντζαρος–Πολυλάς (Κέρκυρα, Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 10–12 Νοεμβρίου 2006), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου, Κερκυραϊκά Χρονικά, Περίοδος Β΄, Τομος Ε΄ (Κέρκυρα: Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 2010), 157-169
  • «Επτανησιακή μουσική φιλολογία: Η περίπτωση του μουσικού αρχείου της Φιλαρμονικης Εταιρείας Κερκύρας», ανακοίνωση στο συνέδριο Πηγές Επτανησιακής Φιλολογίας (1500–1940) (Αργοστόλι: Εταιρεία Κεφαληνιακών Ιστορικών Μελετών, 28–30/10/2006), δημοσίευση στα Πρακτικά του Συνεδρίου (Αργοστόλι, Εταιρεία Κεφαλληνιακών Ιστορικών Μελετών, 2008), 715–727
  • «Un Italiano in Corcira: Severiano Fogacci’s music-related activities during his exile in Corfù (1831-1846)», ανακοίνωση στο XIII Covegno Annuale di Società Italiana di Musicologia (Torino, 20–22/10/2006), δημοσίευση στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Μουσικός Λόγος (Φθινόπωρο 2012), http://m-logos.gr/issues/i0000/ 
  • «Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας: Ιστορική αναδρομή και προοπτικές», ανακοίνωση στο Η΄ Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο (Κύθηρα, 21–25/5/2006), δημοσίευση στα Πρακτικά του συνεδρίου (Kύθηρα: Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών, 2009), τόμος IVα, 335-355
  • «Ο Wolfgang Amadeus Mozart και τα Επτάνησα», ανακοίνωση στην ημερίδα που οργάνωσε το ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς με την ευκαιρία του έτους Mozart (17/5/2006)
  • «Το φολκλορικό στοιχείο στην όπερα Ο υποψήφιος του Σπ. Ξύνδα», ανακοίνωση στο συνέδριο Όψεις της ελληνικότητας στη μουσική, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 5–7/5/2006 (Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής)
  • «“Nobile Teatro di San Giacomo di Corfù”: an overview of its significance for the Greek ottocento» ανακοίνωση στο XI Convegno Annuale di Società Italiana di Musicologia (Lecce, 22–24 Οκτωβρίου 2004), δημοσιεύθηκε στο Donizetti Society Newsletter 99 (Οκτώβριος 2006) σε συντομευμένη εκδοχή και ολόκληρο στον διαδικτυακό τόπο του ίδιου φορέα
  • «Ο Μάντζαρος και οι Άγγλοι», κοινή ανακοίνωση με τον Χάρη Ξανθουδάκη στο επιστημονικό συνέδριο Η Ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα 1864–2004 (Αθήνα, Ακαδημία Αθηνών / Πανεπιστήμιο Αθηνών, 24–27/2/2004), τόμος β΄, 331–338
  • «Greece and symphonism: the case of Dionysios Rodotheatos through his symphonic poem Atalia (for wind orchestra), 1879» ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο Romanticism and Nationalism in Music (Κέρκυρα, 17–20/10/2003), ενημερωμένη και επαυξημένη δημοσίευσή της στο Έξι μελέτες για τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας στα «Δημοσιεύματα του Μουσείου Μουσική 'Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος'» (Κέρκυρα, Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2010), 111-126
  • «Έργα Ελλήνων συνθετών στο Αρχείο της Φιλαρμονικής Εταιρείας ‘Μάντζαρος’», ανακοίνωση στο συνέδριο Ζητήματα Νεοελληνικής Μουσικής Ιστορίας ΙΙ (Κέρκυρα, 29/9–1/10/2000), δημοσιεύτηκε από το Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στον διαδικτυακό τόπο www.ionio.gr/~GreekMus

Άρθρα

  • «Experiencing the past and encountering the future; Music, War and Politics in Corfu (1916-1919)», Επτάνησος Πολιτεία 1/2023 (ηλεκτρονικό περιοδικό του Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου). Βλ. https://lhciilab.wixsite.com/ioniolab/δημοσιεύσεις

  • «Ο ποιητής των Arie Greche. Για την ελληνόφωνη μελοθέτηση του πρώιμου 19ου αιώνα», The Athens Review of Books 117 (Μάιος 2020), 45-48, άρθρο από κοινού με τον Νάσο Βαγενά. Επαυξημένη μορφή στο Νεοελληνική Μουσική: Ζητήματα ιστορίας και ιστοριογραφίας. Με αφορμή τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Σπύρου Μοτσενίγου (Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Μουσικών Σπουδών-Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής / Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2021), 112-122.

  • «Ο Σπύρος Σαμάρας ‘τέκτων κανονικός’», Νέος Μουσικός Ελληνομνήμων 1 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2018), 31-42

  • «'Το αίμα δεν γίνεται νερό και τον τραβά η πατρίς...' Παρεμβάσεις του Σπύρου Σαμάρα 'προς αληθή ανάδειξιν του μουσικού αισθήματος παρ' ημίν' (1888-1909)», Πολυφωνία 30 (Άνοιξη 2017), 108-138
  • «Με αφορμή ένα συμβόλαιο του κερκυραϊκού θεάτρου San Giacomo του έτους 1818», Ιονικά Ανάλεκτα 6 (2016), 57-74
  • «Περί της ίδρυσης και περί την ίδρυση της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας: Αστικοί μύθοι και ιστορικές πραγματικότητες», Μουσικός Ελληνομνήνων 21-22 (Μάιος-Δεκέμβριος 2015), 12-27  
  • «"Ερχόντουν η μουζική της φιλαρμονικής μέσα εις ένα μπατέλο": Μουσική και πολιτική στην Κέρκυρα του 1850», Μουσικός Ελληνομνήνων 18-19 (Μάιος-Δεκέμβριος 2014), 3-23
  • «"Οι καλλιτέχνες δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να υπακούσουν στις σοφές συμβουλές": Μια άγνωστη πτυχή της γνωριμίας της Επτανήσου με τα έργα του Giuseppe Verdi», Ιονικά Ανάλεκτα 4 (2014), 36-46
  • «Κέρκυρα, Θέατρο San Giacomo, 4 Απριλίου 1848: Ένα 'πολιτικόν γεύμα', πέντε όπερες, τρεις ύμνοι και πέντε προπόσεις», Μουσικός Ελληνομνήνων 17 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2014), 10-15
  • «Το φολκλορικό στοιχείο στην όπερα Ο υποψήφιος του Σπ. Ξύνδα» Πολυφωνία 22 (Άνοιξη 2013), 7-34.
  • «Η Anna Winter του Σπυρίδωνος Ξύνδα: Η πρώτη οπερατική διασκευή των Τριών Σωματοφυλάκων του Αλέξανδρου Δουμά», Μουσικός Ελληνομνήνων 12 (Μάιος-Αύγουστος 2012), 13-32
  • «Δύο μουσικοκριτικά κείμενα του Schumann για τον Camille Stamaty», Μουσικός Ελληνομνήνων 10 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2011), 3-10
  • «From popular to esoteric: Nikolaos Mantzaros and the development of his career as composer», Nineteenth-Century Music Review 8 (2011), 101-126
  • «Ο Franck Choisy για τον Camille Stamaty», Μουσικός Ελληνομνήνων 8 (Ιανουάριος-Απρίλιος 2011), 7-14
  • «Νέα στοιχεία για την άφιξη του Κάλβου στην Κέρκυρα και τη θητεία του στην Ιόνιο Ακαδημία», άρθρο από κοινού με τον Θεοδόση Πυλαρινό, Επτανησιακά Φύλλα ΚΘ΄, 3-4 (Χειμώνας 2009), 301-317
  • «Νέες ειδήσεις για τον Ιωάννη Αριστείδη και τη διδασκαλία της μουσικής στην Ιόνιο Ακαδημία», Μουσικός Ελληνομνήμων 4 (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2009), 4-19
  • «Η άφιξη του Κάλβου στην Κέρκυρα», άρθρο από κοινού με τον Θεοδόση Πυλαρινό, Μικροφιλολογικά 25 (Άνοιξη 2009), 18-21 
  • «Μουσικοί απόηχοι της Γαλλικής Επανάστασης στα Επτάνησα», Ο Ερανιστής 26 (2007), 79–104 [κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2009]
  • «'Η συλλογή οπού αυτός ο Κύριος Μπεργγρεέν προσπαθεί να κάμη...': Ένας Δανός καταγράφει τη μουσική της Ελλάδας», Μουσικός Ελληνομνήμων 2 (Ιανουάριος–Απρίλιος 2009), 3–11
  • «Ο Διονύσιος Ροδοθεάτος και τα συμφωνικά έργα του»,  Μουσικός Ελληνομνήμων 1 (Σεπτέμβριος–Δεκέμβριος 2008), 18–23
  • «Ο Υποψήφιος του Σπυρίδωνος Ξύνδα: μια απόπειρα επανεκτίμησης», Χρονικά της Αισθητικής 43 / 2005–2006, 121–129
  • «Μια άγνωστη νεκρολογία του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου για τον Antonio Liberali», Μουσικός Λόγος 7 (Καλοκαίρι 2006), 95–136
  • Ν.Χ. Μάντζαρου, Madrigale primo, Κώστας Καρδάμης (επιμ.), Μουσικός Λόγος 7 (Καλοκαίρι 2006), 137–140
  • «‘…καίτοι εὑρίσκετο εἰς χρηματικάς δυσχερείας…’ η οικονομική δυσπραγία της οικογένειας Μάντζαρου μέσα από πηγές της εποχής και οι επιπτώσεις της», Μουσικός Λόγος 5 (Καλοκαίρι 2003), 12–26
  • «Nineteenth-century Greek Music: Nikolaos Halikiopoulos Mantzaros and his Early Works», στο διαδικτυακό περιοδικό των μεταπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου του Λονδίνου Royal Holloway University of London Graduate Music Research (www.rhgmr.supanet.com)
  • «Το κερκυραϊκό θέατρο San Giacomo στα 1815: Η πολιτιστική δραστηριότητα και η κοινωνικοπολιτική του σημασία κατά τη μετάβαση από τους Αυτοκρατορικούς Γάλλους στην Αγγλική Προστασία», Μουσικός Λόγος 3 (Φθινόπωρο 2001), 13–26
  • «Τα εικοσιένα τραγούδια του Λεωνίδα Αλβάνα στα Γ.Α.Κ. Κερκύρας», δημοσιεύτηκε από το Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στον διαδικτυακό τόπο www.ionio.gr/~GreekMus

Συμμετοχh σε συλλογικοyς τόμους - Επιμελειες εκδοσεων

  • «"A lei soltanto prima di morire vorrei affidare la bella Scuola di Napoli": Nicola Zingarelli and Nikolaos Mantzaros», στο: Paolo Sullo, Giovanna Carugno (επιμ.) Nicola Zingarelli: Il maestro, il compositore e il suo tempo, (Napoli: Editoriale Scientifica, 2023), 411-453 (κείμενο από κοινού με τον Δρ. Δημήτριο Μπρόβα)
  • Ιστορία της Μουσικής στην Ελλάδα (Αθήνα: Ωδείο Αθηνών, 2022-), Κείμενα και Συνεπιμέλεια με τους Χ. Ξανθουδάκη, Π. Βλαγκόπουλο, Στ. Κουρμπανά
  • «Η μουσική εκπαίδευση των Επτανήσων: Μια πορεία με συνέχειες και ρίξεις», στο Πέτρος Δ. Αγγελόπουλος (επιμ.), Το σχολείο στα Ιόνια Νησιά, 1864-2021 (Κέρκυρα, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, 2021), 303-315
  • Νεοελληνική Μουσική: Ζητήματα ιστορίας και ιστοριογραφίας. Με αφορμή τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Σπύρου Μοτσενίγου (Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Μουσικών Σπουδών-Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής / Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2021) [Επιμέλεια]
  • Η μπάντα πνευστών στην Ελλάδα. Ιστορία και προοπτικές (Κέρκυρα: Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Μουσικών Σπουδών-Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής / Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2020) [Επιμέλεια]
  • «Orientalism in the Ionian Islands’ music», στο Reihard Strohm (επιμ.), The Music Road. Coherence and Diversity in Music from the Mediterranean to India, στη σειρά Proceedings of the British Academy” (London: The British Academy, 2019), 296-317
  • «Odes, Anthems and Battle Songs; Creating citizens through music in Greece during the ‘long nineteenth century’», στο Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou, Roderick Beaton (επιμ.), Music, language and identity in modern Greece, σειρά ‘Publications of the Centre for Hellenic Studies, King’s College London’ (London: Routledge, 2019), 63-74
  • «Η μουσική στα Επτάνησα», Θεόδωρος Γ. Παππάς (επιμ.), Εγχειρίδιο Ιστορίας Ιονίων Νήσων (Κέρκυρα: Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, 2019), 287-314
  • «Domenikos Padovàs: a lesser” of an anniversary», στο Opera and the Greek World during the Nineteenth Century (Corfu: Ionian University-Music Department-Hellenic Music Research Lab / Corfu Philharmonic Society, 2019), 105-118
  • Συγγραφή του λήμματος «Mantzaros, Nikolaos Halikiopoulos» στη διαδικτυακή έκδοση του Die Musik in Geschichte und Gegenwart (MGG), <www.mgg-online.com>. Ανάρτηση: Οκτώβριος 2018
  • «Ο Σπύρος Σαμάρας ‘τέκτων κανονικός’», Σελίδες Ιστορίας και Πολιτισμού (Κέρκυρα: Ιόνιος Εταιρεία Ιστορικών Μελετών, 2018), 65-77
  • «Music Migrations and Creative Assimilations: The Ionian Islands», στο Franco Sciannameo (επιμ.), Musicians' Migratory Patterns: The Adriatic Coasts (CMS Cultural Expressions in Music) (New York: Routledge, 2017), 23-40
  • Σπυρίδων Ξύνδας / Ιωάννης Ρινόπουλος, Ο Υποψήφιος. Επετειακή Έκδοση (1867-2017), Ερευνητικά κείμενα-Λιμπρέτο-Σπαρτίτο, (Κέρκυρα: Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2017) [Γενική Επιμέλεια]
  • «Ο Υποψήφιος: Η πολυκύμαντη πορεία της πρώτης ελληνικής όπερας», στο Σπυρίδων Ξύνδας / Ιωάννης Ρινόπουλος, Ο Υποψήφιος. Επετειακή Έκδοση (1867-2017) (Κέρκυρα: Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2017), xi-xxi
  • «Η Ιουδήθ Θριαμβεύουσα και η πολιορκία της Κέρκυρας», στο 1716. Η πολιορκία της Κέρκυρας (Κέρκυρα: Φίλοι του Ιδρύματος «Μνήμη Albert Cohen» Κέρκυρας, 2016), 54-60
  • Συγγραφη λημμάτων για τη διαδικτυακή έκδοση του The New Grove’s Dictionary of Music and Musicians της Oxford University Press. Τίτλοι λημμάτων: «Angri [DAngri], Elena», «Anthis, Sokratis», «Doukakēs, Spyridon», «Greece, IV: Under Eastern and Western Rulers, 2. Under Western rulers, ii. The Ionian Islands», «Grek, Alexandros Konstantinos», «Ionian Islands», «Liberalēs [Liberalis, Liveralis], Iossif», «Mantzaros, Nikolaos Halikiopoulos», «Metaxas, Nikolaos Tzannis [Tzanēs]», «Mourikis, Spyros », «Padovanēs [Padovanis, Padovani, Padovas], Domenikos», «Rompotēs, Gerasimos», «Xyndas [Xyntas, Xinda(s), Xinta(s)], Spyridon».
  • «The music of the Ionian Islands and its contribution to the emergence of "Greek National Music"», Anthony Hirst, Patrick Sammon (επιμ.), The Ionian Islands. Aspects of their History and Culture (Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2014), 340-366
  • Σπυρίδων-Φιλίσκος Σαμάρας. Επετειακός τόμος για τα 150 χρόνια από τη γέννησή του στη σειρά «Δημοσιεύματα του Μουσείου Μουσική 'Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος'» (Κέρκυρα, Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2011), ISBN: 978-960-99715-1-5 [Επιμέλεια]
  • «Ο Σπύρος Σαμάρας και η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας», Σπυρίδων-Φιλίσκος Σαμάρας. Επετειακός τόμος για τα 150 χρόνια από τη γέννησή του (Κέρκυρα, Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 2011), 80-113
  • Φιλαρμονικός Σύλλογος Σκριπερού 1909-2009: Εκατό χρόνια (Κέρκυρα, 2009) [Κείμενα - Επιμέλεια]
  • «Η μουσική στο ερευνητικό έργο του Γεράσιμου Χυτήρη», Αφιέρωμα στον Γεράσιμο Θ. Χυτήρη, επιμ.: Θεοδόσης Πυλαρινός (Κέρκυρα, Αναγνωστική Εταιρία Κερκύρας, 2008), 165–180 
  • «Η μουσική των Επτανήσων» στο συλλογικό τόμο Ιόνιοι Νήσοι: Ιστορία και Πολιτισμός (Αθήνα, Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, 2007), 186-203 και 356-365
  • «Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος: μερικά ενδιαφέροντα ευρήματα στην Βρετανική Βιβλιοθήκη (British Library)του Λονδίνου», στο Χάρης Ξανθουδάκης, Κώστας Καρδάμης (επιμ.), Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος: ερευνητική συμβολή στα 130 χρόνια από το θάνατο του συνθέτη (Κέρκυρα, Ιόνιο Πανεπιστήμιο-Τμήμα Μουσικών Σπουδών, 2003), 113–127 [πρόκειται για εμπλουτισμένη δημοσίευση ανακοίνωσης στο πλαίσιο ημερίδας με τίτλο Ο άγνωστος Μάντζαρος (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 7/12/2002)]

Προγραμματικεσ και δισκογραφικες σημειωσεις (επιλεγμένοι τίτλοι)

  • Προγραμματικές για την επετειακή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Μάντζαρος +1 (Αθήνα, 25.2.2022)
  • Συγγραφή των προγραμματικών κειμένων της παράστασης της αναβίωσης της oπερέτας του Αλέξανδρου Γκρεκ Μυριέλλα (Κέρκυρα, 6-8 Δεκεμβρίου 2019. Παραγωγή: Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας)
  • Συγγραφή συνοδευτικού κειμένου για το DVD της παράστασης της όπερας των Σπυρίδωνος Ξύνδα και Ιωάννη Ρινόπουλου Ο υποψήφιος (Κέρκυρα: Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, Δεκέμβριος 2018).
  • «1867-2017: Ένας 'Υποψήφιος Βουλευτής' ακτινογραφεί την ελλαδική κοινωνία», στο πρόγραμμα της όπερας Ο Υποψήφιος (Κέρκυρα, Δημοτικό Θέατρο, 5.11.2017. Αναβίωση της όπερας στην πλήρη μορφή της)
  • «Ανάμεσα από τον Ροσίνι και το Ρομαντισμό», στο πρόγραμμα της όπερας Το Ελιξήριο του έρωτα του G. Donizetti (Αθήνα, Εθνική Λυρική Σκηνή, Καλλιτεχνική περίοδος 2011-2012), 29-34
  • «Music by nineteenth-century Greek composers; A note regarding the discography», Nineteenth-Century Music Review 8 (2011), 147-149
  • «Manzaro and his 'azione comica' Don Crepuscolo», στο CD Georg Friedrich Haendel, Alessando Severo / Niccolo Manzaro, Don Crepuscolo (MDG, LC06768, 2011), 29-33
  • «Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος» και «Δομένικος Παδοβάς», στο πρόγραμμα του Έκτου Κύκλου των Ελληνικών Μουσικών Γιορτών (Αθήνα, 23–30/4/2010)
  • «Ο Rossini, το La cambiale di matrimonio και η ιταλική οπερατική σκηνή των αρχών του 19ου αιώνα», στο πρόγραμμα της παράστασης της όπερας La cambiale di matrimonio του G. Rossini στο πλαίσιο του διακρατικού προγράμματος La bottega delle voci (Δημοτικό Θέατρο Κερκύρας, 12 και 13/4/2008)
  • «Ο Μάντζαρος και η μελοποίηση του Σολωμού», στο πρόγραμμα της Συναυλίας με έργα Διονυσίου Σολωμού σε μελοποίηση Νικόλαου Μάντζαρου που διοργάνωσε η Ακαδημία Αθηνών τιμώντας το 150 χρόνια από το θάνατο του ποιητή (Αθήνα, 4/12/2007, Ανατολική Αίθουσα Ακαδημίας Αθηνών)
  • Melos Brass: Μουσική για Χάλκινα Πνευστά (Melos Brass, Καλοκαίρι 2006)
  • «Η μουσική της Καβαλερία Ρουστικάνα: Νεωτερισμοί με βλέμμα προς την παράδοση», στο πρόγραμμα της παράστασης της όπερας Cavalleria Rusticana του P. Mascagni (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Νοέμβριος 2004), 31–35
  • «Συμφωνική μουσική ΙΙ: Η συμφωνική μουσική στην Ελλάδα κατά τον 19ο και 20ο αιώνα», στον συνοδευτικό τόμο της δισκογραφικής έκδοσης της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας Αντίς για όνειρο (Άνοιξη 2004), 48–52
  • «Η παράδοση, ο εξωτισμός και το μοντέρνο: Η μουσική της Τουραντότ», στο πρόγραμμα της παράστασης της όπερας Turandot του G. Puccini (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Απρίλιος 2003), 31–35

Περιοδικος τυπος (επιλεγμένοι τίτλοι)

  • «Από τα “stromenti marziali” στις μπάντες των επτανησιακών φιλαρμονικών σωματείων: Στοιχεία δημιουργίας μιας “δεδομένης μουσικής παράδοσης”», Πορτόνι 7 (Χριστούγεννα 2018), 5-11
  • «Καμίλ Σταματύ: Τα πρώιμα χρόνια μιας πιανιστικής διασημότητας του πιανιστικού 19ου αιώνα», Ιστορία Εικονογραφημένη 560 (Φεβρουάριος 2015), 97-111
  • «"Ελληνικήν μουσικήν. Εμπρός!" Ο Μανώλης Καλομοίρης, ο μουσικός φοκλορισμός και η αναζήτηση της "εθνικής μουσικής" στην Ελλάδα μέχρι την αυγή του 20ού αιώνα», Ιστορία Εικονογραφημένη 539 (Μάιος  2013), 95–107
  • «Σπύρος Σαμάρας (1861-1917). Από τη διεθνή αναγνώριση στην ελλαδική "πνιγηρή ατμόσφαιρα"», Ιστορία Εικονογραφημένη 524 (Φεβρουάριος 2012), 97–105
  • «Ο Δημήτρης Μητρόπουλος και η 'Νέα Μουσική' στην Αθήνα του Μεσοπολέμου», Ιστορία Εικονογραφημένη 509 (Νοέμβριος 2010), 72–86
  • «Ισαάκιος Αργυρόπουλος: Ένας Έλληνας οργανίστας στην Ευρώπη της Αναγέννησης», Ιστορία Εικονογραφημένη 506 (Αύγουστος 2010), 90-95
  • «British Regimental Bands: A Corfu connection (1814-1864)», The Brass Herald 31 (December 2009-January 2010), 54-55
  • «Ο Μάνος Χατζιδάκις και το ρεμπέτικο: Απόπειρα ανασύνθεσης ψηφίδων ιστορίας», Ιστορία Εικονογραφημένη 498 (Δεκέμβριος 2009), 90102
  • «Δημήτριος Λάλας: Ο Μακεδόνας συνεργάτης του Ρίχαρντ Βάγκνερ», Ιστορία Εικονογραφημένη 485 (Νοέμβριος 2008), 74–84
  • «Το Αιγαίο και η μουσική», Ιστορία Εικονογραφημένη 481 (Ιούλιος 2008), 88–97
  • «Τζιοβάνι Μπατίστα Βέρτζερ: Το άγνωστο πέρασμα του τενόρου από τα Επτάνησα», Ιστορία Εικονογραφημένη 480 (Ιούνιος 2008), 69–72
  • «Η Ρέα του Σπύρου Σαμάρα: Εκατό χρόνια μετά...», Ιστορία Εικονογραφημένη 478 (Απρίλιος 2008), 56–62
  • «Δύο συναυλίες της Μουσικής Σχολής Ρομποτή», Τριμηνιαίο Δελτίο Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής 7 (Ιούλιος–Σεπτέμβριος 2007), 10–13
  • «... lessons on the Cornett a Piston»: Μια ανακοίνωση στην Gazzetta Uffiziale των Ιονίων Νήσων», Τριμηνιαίο Δελτίο Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής 5 (Ιανουάριος–Μάρτιος 2007), 13–14
  • «Ιδομενέας και Ελλάδα», στο 250 χρόνια Μότζαρτ: Τα γενέθλια μιας μουσικής ιδιοφυΐας, ένθετο αφιέρωμα της εφημερίδας Το Βήμα της Κυριακής (29/1/2006), 11
  • «Οι αδελφοί Πετρίδη», Το Βήμα της Κυριακής, ένθετο «Το Άλλο Βήμα» (17/12/2000), 7–8

Διαλεξεις και λοιπες δημοσιευσεις

  • «2023: Επέτειοι Ελευθερίας», εναρκτήρια ομιλία του «Έτους Ύμνου εις την Ελευθερίαν (1823-2023)» (Διοργάνωση: Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων, Ζάκυνθος, 26.3.2023).
  • Κείμενα του λευκώματος Οι μπάντες της Κέρκυρας. Μουσικές στον δρόμο (Αθήνα: Οργανισμός Κερκυραϊκών Εκδηλώσεων, Καλειδοσκόπιο, 2019) [ISBN: 978-960-471-191-8]
  • «Δομένικος Παδοβάς: ένας άγνωστος Κερκυραίος συνθέτης του ευρωπαϊκού 19ου αιώνα», ομιλία στο πλαίσιο των επετειακών ομιλιών για το επετειακό έτος 2017. Κέρκυρα, Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 24/1/2018.
  • «Σπύρος Σαμάρας και Ελλάδα», επίσημη επετειακή ομιλία στο πλαίσιο του έτους Σαμάρα που διοργάνωσε η ΜΚΟ «Ιδεότοπος» και το Ωδείο Αθηνών (Αθήνα, 15/12/2017).
  • «Ένας γνωστός-άγνωστος της ελληνικής μουσικής: Ο υποψήφιος του Σπυρίδωνος Ξύνδα», διάλεξη στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας για το επετειακό έτος 2017 (Φιλαρμονικής Εταιρεία Κερκύρας, 26/4/2017)

  • «Περί της ίδρυσης και περί την ίδρυση της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας: Αστικοί μύθοι και ιστορικές πραγματικότητες», ομιλία στην τιμητική εκδήλωση για την τριπλή επέτειο των 175 ετών από την ίδρυση της Φ.Ε.Κ., των 150 ετών από την καθιέρωση του Ελληνικού Εθνικού Ύμνου και των 200 ετών από την πρώτη παρουσιάση έργων του Νικόλαου Μάντζαρου. Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 11/9/2015.

  • «Προϋποθέσεις της ελληνικότητας της επτανησιακής μουσικής κατά τον 19ο αιώνα. Τρεις επάλληλοι, εξωστρεφείς και αλληλοσυμπληρούμενοι δρόμοι», Γιορτές Λόγου και Τέχνης Λευκάδας (Λευκάδα: Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου Δήμου Λευκάδας, 8/8/2014), δημοσίευση στο Πολιτισμικές εκφράσεις της επτανησιακής ταυτότητας 17ος-20ός αιώνας. Αφιέρωμα στα 150 χρόνια από την Ένωση, 1864-2014. Πρακτικά ΙΘ΄ Συμποσίου (Αθήνα: Εταιρεία Λευκαδικών Μελετών, 2015), 73-84
  • «Η μπάντα στα Επτάνησα και η Φιλαρμονική Εταιρία Λευκάδας», Γιορτές Λόγου και Τέχνης Λευκάδας (Λευκάδα: Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου Δήμου Λευκάδας, 11/8/2012), δημοσίευση στο Σύγχρονοι Λευκάδιοι Δημιουργοί: Πρακτικά ΙΣΤ΄, ΙΖ΄, ΙΗ΄ Συμποσίων (Αθήνα: Εταιρεία Λευκαδικών Μελετών, 2015), 243-262
  • «Σπύρος Σαμάρας: Άγνωστες βιογραφικές σελίδες και συνθέσεις ενός Κερκυραίου μουσουργού», διάλεξη στη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 30/11/2011 στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων της Φιλαρμονικής για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του συνθέτη.
  • «Ο Διονύσιος Σολωμός και η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας», παρουσίαση στο πλαίσιο τιμητικής εκδήλωσης της Εταιρείας Κερκυραϊκών Σπουδών με σκοπό την ανάδειξη των σχέσων του ποιητή με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, την Αναγνωστική Εταιρία Κερκύρας και τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας (Κέρκυρα, 12/6/2010)
  • «Music in the Ionian Islands», ομιλία στο πλαίσιο του σεμιναρίου The History and Culture of the Ionian Islands (Κέρκυρα, The Durrell School of Corfu, 16-21/5/2010)
  • «Δημήτρης Μητρόπουλος και μουσική πρωτοπορία στην Αθήνα του Μεσοπολέμου», διάλεξη στην Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 28/04/2010
  • «The music relations between German speaking countries and Greek art music» και «The development of opera in Greece»: σειρά διαλέξεων-σεμιναρίων στην Hochschule fuer Musik Carl Maria von Weber Dresden, Institut fuer Musikwissenschaft στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus (16-21/11/2009)
  • «Μάντζαρος, Παδοβάνης, Ροδοθεάτος: Τρεις Επτανήσιοι συνθέτες στην Παλαιά Φιλαρμονική», διάλεξη στην Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας, 25/02/2009
  • «Αντιμετωπίζοντας και διδάσκοντας την Ιστορία της Μουσικής: Η διδακτική της Ιστορίας στο πανεπιστήμιο και στο σχολείο», ομιλία στην ετήσια συνάντηση των αποφοίτων του ΤΜΣ (Κέρκυρα, Ιόνιος Ακαδημία, 13/5/2007)
  • «Διδακτικές δράσεις πάνω στη μελοποιημένη σολωμική ποίηση», ομιλία στο σεμινάριο Για να γνωρίσουμε τον Σολωμό (Κέρκυρα, Μουσείο Σολωμού, 28/4/2007)
  • «Ο θάνατος του Διονυσίου Σολωμού και η Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας», ομιλία στην Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών με την ευκαιρία της επετείου των 150 ετών από το θάνατο του ποιητή (21/2/2007), υπό δημοσίευση
  • «Η όπερα Il ciarlatano preso per principe του Δομένικου Παδοβάνη: μια πρώτη προσέγγιση», διάλεξη στο πλαίσιο του κύκλου μουσικολογικών διαλέξεων Σημαντικοί Σταθμοί στην Έντεχνη Νεοελληνική Μουσική (Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών / Σύλλογος «Φίλοι της Μουσικής» / Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»), Αθήνα, 15/3/2005
  • «Ο Μάντζαρος και η φούγκα», διάλεξη στο πλαίσιο της 3ης Θερινής Μουσικής Ακαδημίας (Κέρκυρα, Ιούλιος 2005)
  • Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας: Ιστορική Διαδρομή – Κατάλογος Αρχειακών και Μουσειακών Εκθεμάτων, μελέτη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (Δεκέμβριος 2004)
  • «Μουσικολογική έρευνα και Νεοελληνική Μουσική: ιστορική αναδρομή, προαπαιτούμενα, προοπτικές», ανακοίνωση στην ημερίδα Μετά το πτυχίο τι; (Κέρκυρα, Ιόνιος Ακαδημία, 8/5/2004)
  • Το αρχείο Καίσαρη της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας: μια πρώτη καταγραφή, ανάθεση μελέτης από τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας (Κέρκυρα, 2004)